علم و تکنولوژی

هتل‌هایی که با کرونا پول پارو کردند

باشگاه خبرنگاران جوان – هتل‌ها در جمهوری دومینیکن بخشی از امکانات خود را به مشتریان مبتلا به کرونا اختصاص داده‌اند تا از اقتصادی که پس از شوک ناشی از همه‌گیری وارد مرحله بهبودی شده، محافظت کنند.

در استان لا آلتاگراسیا که تفرجگاه معروف پونتا کانا در آن قرار دارد، تعداد موارد ابتلا به کرونا به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. یک گردشگر شیلیایی حدودا چهل ساله که در حال گذران تعطیلات در هتلی پنج ستاره است، می گوید: “تست کرونای پسرم مثبت شد و هتل به ما اطلاع داد و ما را برای قرنطینه به منطقه ای از استراحتگاه منتقل کردند.” وی گفت: “ابتدا تنها یک ساختمان برای مبتلایان به کرونا در نظر گرفته شده بود، اما چند روز بعد ساختمان دیگری ایجاد شد.”

مقامات هتل از صحبت درمورد این موضوع خودداری می‌کنند که احتمالا دلیل آن ترس از تأثیر منفی بر این بخش است. اطلاع از تعداد گردشگران قرنطینه شده در این مناطق غیرممکن است. با این حال، یک هتل زنجیره‌ای بزرگ می‌گوید نرخ‌هایی که برای قرنطینه کردن افراد دریافت می‌کنند «ارزان» است.

به نظر نمی‌رسد رئیس جمهوری دومینیکن، لوئیس ابی نادر، قصد تغییر عقیده خود را داشته باشد. وی گفت: “با توجه به اهمیت گردشگری، اقتصاد، اشتغال، بیش از ۲۵۰ هزار شغل در حوزه گردشگری ایجاد شد و با این روش موفق به بهبود اوضاع شدیم. ” تاجر، صاحب هتل و مشاور گردشگری، جوئل سانتوس، تأیید می‌کند که اقدامات انجام شده توسط دولت باعث رشد اقتصاد شده است.

رکورد پذیرش مسافر با وجود همه گیری کرونا

جمهوری دومینیکن با سواحل زیبا و مجموعه هتل ها، مقصد گردشگری میلیون‌ها نفر از سراسر جهان است و یکی از معدود کشور‌هایی است که مرز‌های خود را از آغاز همه گیری کرونا باز نگه داشته است. بیش از پنج میلیون گردشگر در سال ۲۰۲۱ از جمهوری دومینیکن بازدید کردند که دو برابر بیشتر از سال ۲۰۲۰ است.

این مقصد گردشگری در ماه دسامبر پذیرای ۷۲۸ هزار گردشگر بود که این رقم از سوی مقامات رکورد تلقی می‌شود. جمهوری دومینیکن در نظر دارد با وجود ظهور امیکرون و موج جدید کرونا، به این سیاست ادامه دهد.


بیشتر بخوانید

  • قرنطینه شدن مسافر کرونا مثبت در هواپیما

انتهای پیام/

منبع:yjc.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *