علم و تکنولوژی

آزمایش فضاپیمای آمازون بر روی آرتمیس

باشگاه خبرنگاران جوانپروژه کالستیو به فضانوردان اجازه می‌دهد تا از دستورات صوتی برای دسترسی به داده‌ها، تنظیم کنترل فضاپیما‌ها و تعامل با تیم‌های روی زمین استفاده کنند.

به گزارش  spacenews؛ لاکهید مارتین دیروز اعلام کرد که با آمازون بر روی پروژه‌ای به نام Callisto کار می‌کند تا با فضاپیمای آرتمیس در ماه مارس به فضا پرتاب شود. پروژه Callisto به فضانوردان اجازه می‌دهد تا از دستورات صوتی برای دسترسی به داده‌ها، تنظیم کنترل فضاپیما‌ها و تعامل با تیم‌های روی زمین استفاده کنند.

براساس گزارش‌ها کالیستو اطلاعات مهمی همچون درصد باتری فضاپیما، دمای فضا را به زمین ارسال کرده و به فضانوردان کمک به سزایی می‌کند. همچنین این فناوری به تله متری فضاپیما دسترسی پیدا کرده و آن را تحلیل می‌کند. کالیستو همچنین می‌تواند نور و نمایشگر‌های داخل فضاپیما را کنترل کند این سیستم همچنین توانایی پشتیبانی داده‌ها  و همکاری‌هایی با تیم‌های روی زمین را دارد.

روبنسون گفت که Callisto طوری برنامه ریزی شده که می‌تواند اینترنت موجود در فضاپیماها را پردازش کرده  و سوالات زمینیان ا پاسخ دهد. براساس گزارش‌ها کالیستو توسط شرکت‌ آمازون توسعه داده شد که در اواخر سال ۲۰۱۸ یک توافقنامه قانون فضایی  با ناسا امضا کرد تا تمام هزینه‌های مربوط به الکسای آمازون را بپردازد.

آمازون الکسا از چه چیزی الهام گرفته شده است؟

از آنجایی که آرتمیس ۱ یک ماموریت بدون خدمه است، کسی در کشتی نخواهد بود که با کالیستو صحبت کند. چمبرز گفت که «عضو خدمه مجازی» در یک اتاق پشتی کنترل مأموریت، دستوراتی را به کالیستو صادر می‌کنند و دوربین‌های مختلفی در داخل اوریون کار می‌کنند.استفاده از الکسا در فضا، از برخی جهات، دایره کامل فناوری را به همراه خواهد داشت. روبنسون گفت که توسعه الکسا توسط آمازون الهام گرفته شده از کامپیوتر‌های مجموعه تلویزیونی “Star Trek” است.

او گفت: ما آینده‌ای را تصور می‌کنیم که در آن فضانوردان با کمک کالیستو می‌توانند برای کسب اطلاعات، انجام کارهایشان به روش‌های ساده‌تر و کارآمدتر از هوش مصنوعی استفاده کنند.


بیشتر بخوانید

  • ماموریت گروه جدیدی از فضانوردان با پرتاب به فضا آغاز شد

انتهای پیام/

منبع:yjc.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *