علم و تکنولوژی

متا توسعه سیستم عامل AR/VR خود را متوقف می کند

باشگاه خبرنگاران جوان – متا، شرکتی که قبلاً با نام فیسبوک شناخته می‌شد، تلاش‌های خود را برای توسعه سیستم عامل دستگاه‌های AR و VR کنار گذاشته است.

به نقل از ARS TECHNICA، با توجه به برخی صحبت‌ها، ادعا می‌شود که شرکت متا در آینده به کار برروی دستگاه‌های Oculus  و  واقعیت ترکیبی (XR)، نسخه اصلاح‌شده سیستم عامل اندروید برای تلفن‌های همراه، باز خواهد گشت. همچنین پروژه سیستم عامل AR/VR  که سال‌ها در حال انجام بود و صد‌ها کارمند درگیر آن بودند احتمالا متوقف می‎شود.

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا،  در چند ماه گذشته از پتانسیل هدست‌ها صحبت می‌کرد اما درحال حاضر دلایل تصمیم این شرکت برای قطع کار بر روی این سیستم‌ها به طورعمومی مشخص نیست. همچنین به نظر می‌رسد،  این تصمیم یک شکست بزرگ در جنگی است که بین شرکت‌های متا، اپل و احتمالاً دیگر غول‌های فناوری بر سر سیستم‌های واقعیت ترکیبی وجود دارد.

هدست‌های واقعیت مجازی آینده اپل بدون شک سیستم‌های عاملی سفارشی شده را اجرا خواهند کرد. این هدست‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از یکپارچگی سخت‌افزاری برای عملکرد قوی و تجربه‌ای پایدار استفاده کنند.  همچنین ممکن است، رقابت متا بدون استفاده از نرم‌افزار پیشرفته خود دشوار باشد و متا و اپل طراحی و قابلیت متفاوتی را برای AR و VR مورد هدف قرار دهند.

متا(فیسبوک)

فیسبوک به عنوان بخشی کلی از این شرکت به سمت توسعه تجربیات همه جانبه، به «متا» تغییر نام داد. این نام اشاره‌ای به تخیل علمی زیاد است. این تغییر نام نشان داد که متا واقعیت ترکیبی (XR) یا اصطلاح فراگیر برای هر دو فناوری AR و VR را به عنوان آینده شرکت می‌بیند؛ بنابراین توقف متا بر روی کار XROS امکان دارد در آینده به شکل دیگری دوباره راه‌اندازی شود.

گزارش‌هایی از سوی تحلیلگران و خبرنگاران منتشر شده است که گفته می‌شود، اولین هدست واقعیت ترکیبی (XR) اپل ممکن است، به زودی و در سال جاری وارد بازار شود. با این اوصاف، گزارش‌هایی نیز وجود دارد مبنی بر اینکه اپل به دلایلی که هنوز مشخص نیست، توانایی‌های خود در بخش AR را به سایر شرکت‌ها مانند متا منتقل کرده است. اگر یک نکته روشن از این تحولات وجود داشته باشد آن مشکل تولید هدست در مراحل ابتدایی است.

هدست متا به لطف دستگاه‌ Oculus و موفقیت چشمگیر هدست Oculus Quest در حال حاضر وارد بازار شده است. اما این عقب‌نشینی آشکار نشان می‌دهد که اپل ممکن است در برخی از جنبه‌های فناوری جلوتر باشد.


بیشتر بخوانید

  • جزئیات هدست واقعیت مجازی PlayStation VR ۲ سونی فاش شد

انتهای پیام/

منبع:yjc.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *