هنری

چاپ جدید «بامداد اسلام» دکتر زرین‌کوب روانه بازار شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، کتاب «بامداد اسلام» نوشتۀ دکتر عبدالحسین زرین‌کوب برای بیست و چهارمین بار با ظاهری تازه در انتشارات امیرکبیر تجدید چاپ و روانۀ بازار نشر شد. نویسنده در کتاب داستان آغاز اسلام و انتشار آن را تا پایان دولت اموی به زبانی فصیح و دلچسب روایت می‌کند. داستانی از پیدایش و توسعه شگفت‌انگیز این دین الهی که در روشنی تاریخ به وجود آمد. این کتاب خواننده را با آن چه از بدو تولد اسلام تا تاریخ گسترش آن روی داده است و با شناخت کار‌های عظیمی که در سایه دین اسلام به وقوع پیوست، آشنا می‌کند.


بیشتربخوانید

  • شرحی بر وصیت‌نامه سردار سلیمانی را در «شرح دلبری» بخوانید

علاوه بر این، سرگذشت دگرگونی‌های فراوانی را که حدود صد و بیست سال از زمان آغاز اسلام تا پایان حکومت امویان بوجود آمده است در گزارشی مختصر، تحلیلی و زنجیره‌ای برای او روشن می‌کند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«.. چهل ساله بود که روشنی الهام درون جانش تافت. این روشنی در دلش شور و انقلابی پدید آورد و زندگی او را که از آن پیش در عزلت و آرامش می‌گذشت، دگرگون کرد. خدایی که وی به معرفت او دست یافته بود نمی‌خواست که وی آن معرفت را به مثابه رازی عظیم و پوشیدنی در دل خویش نگه دارد. می‌خواست که آن را فاش کند و بازگوید. این اندیشه نوعی مسئولیت، نوعی مأموریت دشوار و سنگین را بر وی تحمیل می‌کرد که فکر اجرای آن، وی را به وحشت و تردید می‌افکند. سرانجام یک شب از شب‌های رمضان، که در کوه عزلت گزیده بود چنان به نظرش آمد که فرشته‌ای بر وی ظاهر شد، با صحیفه‌ای نورانی که در دست داشت. فرشته وی را گفت: «بخوان، مردم را به خدا بخوان.»

انتهای پیام/

منبع:yjc.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *