علم و تکنولوژی

همکاری مایکروسافت با کوالکام در طراحی عینک‌های واقعیت افزوده

باشگاه خبرنگاران جوان – به نقل از engadget، کوالکام و مایکروسافت در حال همکاری برای توسعه یک تراشه واقعیت افزوده و سفارشی‌شده اسنپدراگون هستند که عینک‌های AR را در اکوسیستم‌های مایکروسافت تامین می‌کند. این همکاری جدید کوالکام در نمایشگاه CES ۲۰۲۲ اعلام شد.

کریستیانو آمون، مدیرعامل کوالکام در این باره گفت: “شرکت ما در حال توسعه یک تراشه اسنپدراگون برای عینک‌های واقعیت افزوده نسل بعدی کم مصرف و بسیار سبک وزن با همکاری مایکروسافت است. در این همکاری، نرم افزار «مایکروسافت مش » و نرم افزار توسعه کوالکام اسنپدراگون Spaces XR که اخیراً معرفی شده است، با هم ادغام می شود. به این صورت اسنپدراگون Spaces به طور کامل در مایکروسافت مش ترکیب خواهد شد و این پلتفرم برای نسل بعدی عینک‌های سبک وزن در دسترس خواهد بود”.

می شود گفت این همکاری زیاد هم تعجب آور نیست. تراشه اسنپدراگون ۸۵۰ کوالکام، در حال حاضر هدست هولولنز ۲ مایکروسافت را از سال ۲۰۱۹ تامین می‌کند و کوالکام در سال‌های اخیر توسعه تراشه‌های متمرکز بر واقعیت افزوده را افزایش داده است؛ از جمله اسنپدراگون XR۲ که قدرت این هدست را تامین می‌کند. گفتنی است که Oculus Quest ۲ مایکروسافت و کوالکام همچنین در گذشته روی تراشه‌های سفارشی مانند پردازنده‌های SQ۱ و SQ۲ سفارشی Surface Pro X با هم همکاری کرده اند.


بیشتربخوانید

  • عینک AR اسنپ چت چه ویژگی هایی دارد؟

انتهای پیام/

منبع:yjc.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *