علم و تکنولوژی

اشتباه کاربر در شارژ تلفن همراه با شارژر بی کیفیت

باشگاه خبرنگاران جوان – شارژ کردن تلفن همراه هنگام خوابیدن ممکن است برای شما یک فعالیت روزمره به نظر برسد، اما می‌تواند عواقب خطرناکی را به همراه داشته باشد؛ بنابراین اگر عادت دارید با گوشی متصل به برق به خواب بروید، این خبر را بخوانید.

موارد انفجار یا آتش گرفتن تلفن همراه در حین شارژ بسیار رایج است. این نیز یک داستان متفاوت نیست. این داستان هشداری است برای افرادی که دستگاه‌های تلفن همراه، تبلت و سایر ابزار‌های الکترونیکی خود را در رختخواب به شارژر متصل می‌کنند. تصاویری که توسط سازمان آتش نشانی استرالیا در فیسبوک به اشتراک گذاشته شده، ملحفه‌ای سوخته در کنار یک شارژر را نشان می‌دهد که پوشش محافظ خود را از دست داده است.


بیشتر بخوانید

  • تاب بازی کودک در زیر کامیون! + فیلم

این عکس‌ها نشان می‌دهد که پوشش محافظ شارژر ذوب شده و ملحفه نیز کمی دچار سوختگی شده است. این سازمان با انتشار این تصاویر نوشت: “آیا فرزندان شما برای کریسمس تبلت یا تلفن همراه هدیه گرفتند؟ پس مطمئن شوید که آن‌ها هرگز وسایل الکترونیکی خود را در رختخواب شارژ نمی‌کنند. به آن‌ها بیاموزید تا دستورالعمل‌های سازنده را دنبال کنند. روی سطح صاف و بدون مواد قابل اشتعال وسایل خود را شارژ کنید. اطمینان حاصل کنید در داخل دو شاخه هیچ جسم خارجی‌ وجود ندارد و از استفاده از لوازم جانبی ارزان قیمت خصوصا کابل شارژر جعلی خودداری کنید.”

انتهای پیام/

منبع:yjc.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *