طرز تهیه شیرینی کول کول

شیرینی کول کول , طرز تهیه شیرینی کول کول , دستور پخت شیرینی کول کول

شیرینی کول کول یکی از انواع شیرینی های خوشمزه هندی است که معمولا برای سال نو درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی کول کول در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی کول کول
آرد گندم ۱ پیمانه
آرد برنج ½ پیمانه
بکینگ پودر ½ قاشق چایخوری
شکر ⅓ پیمانه
پودر هل ۱ قاشق چایخوری
کره ۵۰ گرم
تخم‌ مرغ ۱ عدد
روغن به مقدار کافی

طرز تهیه شیرینی کول کول

مرحله اول

برای تهیه شیرینی کول کول خوشمزه ابتدا از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا کره هم دمای محیط شده و نرم شود. در ادامه یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله درون یک کاسه مناسب آرد گندم را به همراه آرد برنج و بکینگ پودر اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و درون الک می ریزیم. در ادامه مخلوط آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم و مجددا درون کاسه می ریزیم.

مرحله سوم

حالا شکر را به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. در ادامه وسط مخلوط آرد را گود می کنیم، سپس تخم مرغ را به همراه کره نرم شده و پودر هل اضافه می کنیم و با چنگال مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله خمیر را با دست ورز می دهیم تا بافت آن یکدست شده و خمیری لطیف درست شود. در ادامه در صورتی که خمیر سفت بود به آن مقداری آب اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا خمیر نرم و لطیف شود.

مرحله پنجم

حالا روی خمیر را با سلفون می پوشانیم، سپس به مدت نیم ساعت در دمای محیط قرار می دهیم تا استراحت کند. در ادامه پس از گذشت این زمان مقداری از خمیر را بر می داریم، سپس به اندازه فندق کوچک در دست گرد می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله خمیر را روی جسم طرح داری فشار می دهیم تا خمیر طرح دار شود. در ادامه یک تابه یا ظرف گودی روی حرارت قرار می دهیم، سپس تا اندازه ای که شیرینی ها درون ظرف شناور بمانند روغن مایع می ریزیم.

مرحله هفتم

حالا اجازه می دهیم روغن کاملا گرم شود، سپس شیرینی ها را به آرامی درون تابه قرار می دهیم و اجازه می دهیم کاملا سرخ شود. در ادامه زمانی که یک طرف خمیر کاملا سرخ شد آن را بر می گردانیم تا طرف دیگر نیز سرخ شود.

مرحله هشتم

در این مرحله زمانی که شیرینی ها طلایی شدند از تابه خارج می کنیم، سپس روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان خارج شده و کاملا خنک شوند. در ادامه یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله نهم

در نهایت شیرینی های کول کول را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس به دلخواه مقداری پودر قند درون الک می ریزیم و روی شیرینی ها الک می کنیم. در آخر این شیرینی های خوشمزه را به همراه چای زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.