علم و تکنولوژی

حضور رئیس جمهور در منزل شهید سید مهدی حسینی / پست زارع پور از پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ / توئیت وزیر ارشاد از تکمیل پروژه های فرهنگی استان قم

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، چهره‌های سیاسی کشور هم مانند بقیه مردم در شبکه‌های اجتماعی صفحاتی را دارند که در آن نسبت به اتفاقاتی که رخ می‌دهد پست یا توئیت‌هایی را منتشر می‌کنند. برخی از مسئولان حاضر در فضای مجازی، گاهی از این فضا برای اطلاع رسانی و پخش اخبار مربوط به حوزه‌های تحت اختیارشان نیز استفاده می‌کنند و به طور مستقیم با مردم در ارتباط و پاسخگوی سوال‌های آن‌ها هستند.


بیشتر بخوانید

  • در سیزدهمین سفر استانی رئیسی به قم چه می گذرد؟/ تقدیر رئیس مجلس از شورای عالی انقلاب فرهنگی / تصویری از دیدار وزیر دفاع با نمایندگان مجلس

صفحه رسمی حجت الاسلام ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشور پستی از حضور ایشان در منزل یکی از شهدای مدافع حرم را در فضای مجازی منتشر کرد:

“رئیس‌جمهور در جریان سفر استانی خود به قم، با حضور در منزل شهید سید مهدی حسینی از شهدای سرافراز مدافع حرم با خانواده وی دیدار و گفتگو کرد.”

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار تصویری از ماهواره‌بر سیمرغ نوشت:

“دقیقا یک ماه قبل، اولین جلسه شورای عالی فضایی با حضور رئیس محترم جمهور بعد از یازده سال برگزار شد. یکی از مصوبات جلسه، تثبیت فناوری تزریق ماهواره در لایه لئو تا پایان سال ۱۴۰۱ بود. مسیر سختی که امروز اولین مرحله آن با دستان پرتوان متخصصان صنعت فضایی کشور رقم خورد.
برای اولین بار بود که همزمان سه ماهواره توسط ماهواره‌بر «سیمرغ بهینه شده» حمل می‌شد. جدایش مرحله اول و دوم ماهواره بر با موفقیت انجام شد و جدایش همزمان سه محموله تحقیقاتی در فاصله ۴۷۰ کیلومتری از زمین نیز انجام شد. امیدوارم درس آموخته‌های این پرتاب تحقیقاتی، مسیر را برای تثبیت فناوری تزریق ماهواره به لایه لئو و دستیابی عملیاتی به فناوری پرتاب منظومه‌های ماهواره‌ای هموار کند.
امروز صبح در پایگاه فضایی امام خمینی (ره) توفیق داشتم تا شاهد این افتخار آفرینی دانشمندان کشور باشم. همان‌هایی که مجاهدانه و در گمنامی توسعه صنعت فضایی کشور را دنبال می‌کنند و به فضل الهی قله‌های این صنعت مهم و راهبردی را فتح خواهند کرد. خداقوت و دستمریزاد.”

پست زارع پور

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از اتمام فوری پروژه توانبخشی توشن خبر داد:

“در جریان سفر به استان گلستان از پروژه توانبخشی توشن که ۱۵ سال است نیمه کاره مانده بازدید کردم.
ضمن اینکه متعهد به اتمام فوری پروژه هستیم، ترک فعل‌های فراوانی در این پروژه دیده می‌شود که امیدوارم با ورود دستگاه قضایی مانع تکرار چنین بی تدبیری‌هایی در آینده گردیم.”

توئیت قاضی زاده

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسماعیلی توئیتی را درخصوص پروژه‌های فرهنگی استانی قم در حسابش منتشر کرد:

“در سفر استانی هیئت دولت به استان قم ۲۸ میلیارد تومان برای تکمیل تالار مرکزی قم اختصاص یافت.
۱۵ هزار متر از زمین‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ساخت مسکن اهالی فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآنی و کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم قرار گرفت.”

توئیت اسماعیلی

علیرضا زاکانی، شهردار تهران با انتشار توئیتی درباره تکمیل مترو تهران نوشت:

“طبق برنامه تا سال ۱۴۲۰ باید مترو تهران تکمیل شود.
علی رغم مشکل منابع مالی، با مدیریت قابلیت‌های داخل شهرداری باید بتوانیم طی ۴ سال خطوط مترو را تکمیل کنیم و به انتقال ۱۰ میلیون نفر از طریق مترو برسیم.
با مشارکت مردم می‌شود کار ۲۰ ساله را ۴ ساله انجام داد.”

توئیت زاکانی

انتهای پیام/

منبع:yjc.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *