هنری

خاطراتی متفاوت از شهید سلیمانی را در «سلیمانی عزیز» بخوانید

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان،کتاب «سلیمانی عزیز» اثر گروهی از نویسندگان از جمله عالمه طهماسبی، لیلا موسوی و مهدی قربانی در انتشارات حماسه یاران منتشر شد.

این اثر خاطراتی متفاوت و خوانده نشده از این سید بزرگوار را در بر می گیرد. نام کتاب از پیام تسلیت مقام معظم رهبری پیرامون شهادت این سردار بزرگ برگرفته شده است. نویسنده کتاب را با قلمی ساده و دلنشین به رشته تحریر درآورد.


بیشتر بخوانید

  • «شاید پیش از اذان صبح» دلنوشته‌های یکی از همرزمان سردار سلیمانی

نویسنده در اثرش سعی کرده است تصویرگر ویژگی‌های شخصیتی و رفتاری شهید حاج قاسم سلیمانی باشد. چنانکه موضوعاتی مانند بصیرت و دشمن شناسی، محبت به خانواده شهدا، علاقه و محبت به اهل بیت (ع)، مردمی بودن و مردم داری این شهید بزرگوار در دل خاطرات کتاب به خوبی مشهود است.

انتشارات حماسه یاران یک روز بعد از شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی تصمیم گرفت کاری فرهنگی انجام دهد تا قدمی هرچند کوچک در راستای گسترش فرهنگ، مکتب و سبک زندگی شهید سلیمانی برداشته باشد، البته این کتاب تنها بخشی از ابعاد شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی را از زبان دوستان و همرزمانش بیان می‌کند.

کتاب حاصل چند صد ساعت پژوهش و گردآوری درباره شهید سلیمانی است. برای تکمیل این کتاب با چندتن از همرزمان و دوستان نزدیک این شهید بزرگوار مصاحبه کردند. هر کدام سبک زندگی و خاطرات سردار دل‌ها را دربرمی گیرد. خاطراتی که در هیچ کتابی آورده نشده است.

خاطرات در کتاب «سلیمانی عزیز» سیر مشخصی دارد و با حفظ روند تاریخی از ابتدای نوجوانی شهید سلیمانی آغاز می‌شود و به خاطرات دفاع مقدس و فرماندهی لشکر ۴۱ ثارالله در هشت سال دفاع مقدس می‌پردازد. سپس به سمت حضور حاج قاسم در قرارگاه جنوب شرق کشور و پس از آن نیروی قدس سپاه می‌رود. حتی به خاطرات حضور سپهبد شهید قاسم سلیمانی در سیل خوزستان برای کمک به مردم نیز و رویداد‌های آخرین روز‌های پیش از شهادت این شهید بزرگوار را پرداخته شده است نویسنده در نهایت وداع پر شکوه مردم پس از شهادتش را به رشته تحریر درمی آورد.

انتهای پیام/ 

منبع:yjc.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *