طرز تهیه نان چالای کشمش و دارچین

طرز تهیه نان چالای کشمش و دارچین , دستور پخت نان چالای کشمش و دارچین

نان چالای کشمش و دارچین یکی از انواع نان های عصرانه است که معمولا به همراه نوشیدنی های داغ مثل چای یا قهوه سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان چالای کشمش و دارچین در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ عدد نان
آرد همه کاره ۳ پیمانه
آرد نان یک و نیم پیمانه
آب ۱ پیمانه
مخمر دو و یک چهارم قاشق چای خوری
تخم مرغ ۲ عدد
عسل یک چهارم پیمانه
روغن زیتون نصف پیمانه
نمک نصف قاشق چای خوری
مواد لازم برای فیلینگ
شکر دانه ریز یک چهارم پیمانه
دارچین ۱ قاشق چای خوری
کشمش یک چهارم پیمانه
مواد لازم برای رومال
تخم مرغ ۱ عدد
آب ۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه نان چالای کشمش و دارچین

مرحله اول

برای تهیه نان خوشمزه در ابتدای کار، آرد ها را با هم ترکیب می کنیم، سپس یک کاسه بزرگ انتخاب کرده و از کل مخلوط آرد، ۱ پیمانه برداشته و درون کاسه می ریزیم. در ادامه مخمر و آب گرم را به کاسه اضافه کرده و با هم ترکیب می کنیم.

مرحله دوم

حالا روی آن را می پوشانیم و می گذاریم ۱ ساعت در دمای اتاق بماند تا به عمل آید. تخم مرغ، عسل و روغن زیتون را به مخلوط آرد و مخمر اضافه کرده و خوب با هم مخلوط می کنیم تا بافت شان کاملا یکدست شود.

مرحله سوم

در این مرحله بقیه آرد و نمک را به کاسه اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم تا همه مواد با هم ترکیب شود. سپس یک ربع استراحت می دهیم. روی سطح را آرد پاشی کرده و خمیر را روی سطح باز و بسته می کنیم.

مرحله چهارم

خمیر را ربع ساعت ورز می دهیم تا خمیر یکدست و صاف شود. خمیر را در یک ظرف چرب شده می ریزیم و روی آن را می پوشانیم و حدود یک و نیم ساعت زمان می دهیم تا خمیر استراحت کند و حجم آن دو برابر شود.

مرحله پنجم

در یک کاسه دیگر، شکر دانه ریز و دارچین را با هم مخلوط کرده و کنار می گذاریم. بعد از این که خمیر استراحت کرد، پف آن را با دست می گیریم، سپس انرا به دو قسمت مساوی تقسیم کرده و هر قسمت را چانه می کنیم.

مرحله ششم

هر کدام از خمیر ها را رول می کنیم. با استفاده از یک وردنه یا با فشار دست از طول خمیر فشار می دهیم تا کمی گود شود. نصفی از مخلوط دارچین را روی خمیر می پاشیم. سپس نیمی از مقدار کشمش را روی مخلوط دارچین می ریزیم.

مرحله هفتم

حالا با انگشت روی خمیر فشار می دهیم تا به خمیر بچسبد. سپس خمیر را به صورت مارپیچ دور خود می پیچیم و یک نان گرد ایجاد می کنیم. برای اطمینان از شل نشدن مارپیچ ، انتهای رول را زیر می گذاریم تا خمیر باز نشود.

مرحله هشتم

فر را با دمای ۱۸۵ درجه گرم می کنیم. کف سینی فر را کاغذ روغنی پهن می کنیم و نان ها را روی کاغذ روغنی داخل سینی قرار داده و پلاستیک چرب شده روی آن می کشیم و اجازه می دهیم تا در دمای اتاق حدود ۴۰-۴۵ دقیقه استراحت کند.

مرحله نهم

خمیر را با ترکیب تخم مرغ و آب رومال می کنیم و در فر داغ به مدت ۳۵ دقیقه طبقه وسط فر می پزیم. بعد پخت، نان ها را روی توری فلزی قرار می دهیم تا خنک شود. بعد از گذشت ۵ دقیقه، روی نان ها را پارچه نازک می کشیم تا نان ها خشک نشوند.