طرز تهیه سالاد گردو

طرز تهیه سالاد گردو سالاد گردو و کشمش سالاد کاهو و گردو سالاد با گردو

سالاد گردو یکی از انواع سالادهای خوشمزه بین المللی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد گردو در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ ۴۰۰ گرم
سس خردل ۱ قاشق غذاخوری
پوست لیمو ترش ۱ عدد
آب لیمو ترش تازه ½ لیمو
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
اورگانو ۱ قاشق چایخوری
مواد لازم سس
سیر ۱ حبه
گردو ۴ عدد
پنیر پارمزان ۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون ۵ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش ½ لیمو ترش
پاستا ۱۰۰ گرم
فلفل چیلی ۱ و نیم قاشق چای خوری
اورگانو ۱ قاشق چای خوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

طرز تهیه سالاد گردو

مرحله اول

برای تهیه سالاد گردو خوشمزه ابتدا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس سس خردل را به کاسه اضافه می کنیم، در ادامه پوست لیمو را به صورت ریز درون کاسه رنده می کنیم. در ادامه آب لیمو ترش تازه را اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا روغن زیتون را به مخلوط سس خردل اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب شوند. در ادامه نمک، فلفل سیاه و اورگانو را به مخلوط سس خردل اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شود.

مرحله سوم

در این مرحله سینه مرغ را به صورت ورقه ای برش می زنیم، سپس برش های مرغ را درون مخلوط سس خردل قرار می دهیم و هم می زنیم تا مرغ به سس آغشته شود. در ادامه روی کاسه را می پوشانیم و درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم فیله های مرغ به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه درون یخچال استراحت کند تا کاملا مزه دار شود. در همین حین سس سالاد را درست می کنیم. برای این منظور پوست سیر را جدا می کنیم، سپس درون غذا ساز اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پوست گردو را جدا می کنیم، سپس مغز گردو را به غذا ساز اضافه می کنیم، در ادامه سس خردل، آب لیمو ترش تازه، پنیر پارمزان، روغن زیتون و مقداری نمک و فلفل سیاه درون غذاساز می ریزیم و مواد را با هم میکس می کنیم.

مرحله ششم

حالا پس از گذشت ۲۰ دقیقه فیله مرغ مزه دار شده را از یخچال خارج می کنیم، سپس تابه گریل را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و فیله های مرغ را درون تابه گریل می گذاریم. در ادامه اجازه می دهیم هر طرف مرغ ۴ دقیقه بپزد.

مرححله هفتم

در این مرحله وقتی مرغ کاملا پخت آن را از تابه خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود و به اندازه های متوسط خرد می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا مقداری نمک درون قابلمه می ریزیم و اجازه می دهیم آب جوش بیاید. در ادامه پاستا را به قابلمه اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم کاملا بپزد. در ادامه آبکش می کنیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش کاملا خارج شود.

مرحله نهم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن درون تابه می ریزیم و فلفل چیلی را به همراه اورگانو به تابه اضافه می کنیم، سپس کمی تفت می دهیم و پاستا را به آن اضافه می کنیم.

مرحله دهم

حالا به مدت ۳ تا ۴ دقیقه پاستا را با ادویه ها تفت می دهیم، سپس از روی حرارت بر می داریم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در همین حین برگ های کاهو را جدا می کنیم، سپس می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله وقتی آب اضافی کاهو ها به طور کامل کشیده شد آن ها را به اندازه های دلخواه برش می زنیم. در ادامه کف کاسه مورد نظرمان را مقداری از سس مخصوص می ریزیم، سپس با لیسک سس را کف ظرف پخش می کنیم.

مرحله دوازدهم

حالا مقداری از کاهو را به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه یک مغز گردو را درون هاون می کوبیم، سپس به سالاد گردو اضافه می کنیم. در ادامه سس مخصوص را به همراه فیله مرغ های برش خرده به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سیزدهم

در نهایت مجددا این مراحل را به ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شود. در ادامه مواد را با هم مخلوط می کنیم تا سس به خورد تمام قسمت های سالاد برود. در صورت تمایل می توانیم این سالاد خوشمزه را به عنوان یک وعده کامل سرو کنیم. نوش جان.