طرز تهیه پای چوپان با مرغ

پای چوپان با مرغ , طرز تهیه پای چوپان با مرغ , دستور پخت پای چوپان با مرغ

پای چوبان یا شپردز پای یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سنتی ایرلندی است که با دستورهای متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پای چوپان با مرغ در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ نواری خرد شده ۶۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
سیر ۱ حبه
فلفل دلمه ای رنگی به میزان لازم
هویج ۱ عدد
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
پاپریکا و ادویه مرغ به میزان لازم
گوجه فرنگی ۲ قاشق غذا خوری
سیب زمینی ۳ تا ۴ عدد
شیر ۱ لیوان
آب یک و نیم قاشق غذا خوری
کره ۱۰۰ گرم
خامه ۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه پای چوپان با مرغ

مرحله اول

برای تهیه پای چوپان خوشمزه با مرغ ابتدا سینه مرغ را به صورت نواری خرد کرده، سپس پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن به تابه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله مرغ را به همراه پیاز به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می‌ دهیم تا سبک شوند، بعد سیر و فلفل ‌های دلمه‌ ای رنگی خرد شده را به آن اضافه می ‌کنیم و سپس هویج را هم که خیلی نازک برش داده ایم به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

جالا همه مواد را با هم تفت می ‌دهیم تا کاملا یکدست شوند. سپس نمک، فلفل سیاه، پودر پاپریکا، ادویه مرغ و رب گوجه فرنگی را اضافه کرده با هم تفت می‌ دهیم. بعد از تفت مواد، زیر گاز را خاموش می‌ کنیم.

مرحله چهارم

سیب زمینی های متوسط را که از قبل با پوست آب پز کرده بودیم را پوست می ‌گیریم و پوره می کنیم. در ادامه نمک، فلفل سیاه و ۵۰ گرم کره را به آن اضافه می ‌کنیم. مواد مرغ را که آماده کرده بودیم در ظرف مورد نظر می ‌ریزیم.

مرحله پنجم

سیب زمینی ها را هم به شکل توپ های کوچک درست می ‌کنیم و روی مواد می‌ چینیم. شیر و آرد را باهم مخلوط می ‌کنیم و روی شعله ملایم هم می ‌زنیم تا کمی غلیظ شود. سپس نمک و فلفل سفید را هم اضافه می‌ کنیم.

مرحله ششم

حالا شعله گاز را خاموش می ‌کنیم و سپس ۵۰ گرم کره و خامه را هم، به آن اضافه می ‌کنیم و مرتب هم می ‌زنیم تا سس نسبتا غلیظ و یکدستی داشته باشیم. در ادامه مواد سس را هم به دیگر مواد اضافه می ‌کنیم.

مرحله هفتم

در آخر کمی پنیر پیتزا روی آن می‌ریزیم و در طبقه وسط فر به مدت نیم ساعت با درجه حرارت ۱۸۰ درجه می‌گذاریم تا بپزد و پنیر ها ذوب شود. سپس ۵ دقیقه با گریل فر، روی آن را برشته کرده و به صورت داغ سرو می کنیم.