طرز تهیه کوکو سیب زمینی با شیر

کوکو سیب زمینی با شیر , طرز تهیه کوکو سیب زمینی با شیر , دستور پخت کوکو سیب زمینی با شیر

کوکو سیب زمینی با شیر یکی از انواع دستورهای جدید این کوکوی پرطرفدار است که بافتی بسیار نرم و لذیذ دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو سیب زمینی با شیر در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی ۴ عدد بزرگ
شیر ۲ لیوان
سیر ۱ حبه
پیازچه ۳ ساقه
هویج ۱ عدد
تخم مرغ ۲ عدد
پودر سوخاری ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه کوکو سیب زمینی با شیر

مرحله اول

برای تهیه کوکو سیب زمینی با شیر ابتدا سیب زمینی ها را پوست می گیریم و به خوبی می شوییم. در ادامه شیر را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و سیب زمینی ها را به قابلمه اضافه می کنیم، سپس روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله دوم

برای اینکه سیب زمینی ها سریعتر بپزند، می توانیم آنها را به صورت تکه های درشت خرد کرده، سپس به شیر اضافه کنیم. در ادامه سیر را رنده می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم سیب زمینی ها با حرارت ملایم بپزند.

مرحله سوم

پس از اینکه سیب زمینی ها به طور کامل پختند، آنها را قابلمه خارج می کنیم و درون آبکش می ریزیم. در ادامه سیب زمینی ها را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با گوشتکوب به طور کامل له می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله هویج را رنده می کنیم و پس از گرفتن آب اضافی اش به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه پیازچه را خرد می کنیم و به همراه پودر سوخاری، تخم مرغ ها و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا بافت شان کاملا یکدست شود، سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم. پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله ششم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. در ادامه به اندازه یک نارنگی از مایه کوکو بر می داریم و آنرا به صورت گرد شکل می دهیم و با کف دست تخت می کنیم، سپس درون روغن داغ می اندازیم تا سرخ شود.

مرحله هفتم

پس از اینکه یک سمت کوکوها سرخ شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز به طور کامل سرخ شود. در نهایت روغن اضافی کوکوها را با دستمال حوله ای می گیریم، سپس در ظرف دلخواه می چینیم و به همراه نان سرو می کنیم.