طرز تهیه پنکیک یونانی

پنکیک یونانی , طرز تهیه پنکیک یونانی , پنکیک یونانی برای صبحانه

پنکیک یونانی یکی از انواع کیک های ساده و خوشمزه کشور یونان است که معمولا برای صبحانه یا عصرانه پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پنکیک یونانی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آرد۲ پیمانه
شکر۳ قاشق سوپخوری
خمیر مایه فوری۱ قاشق چایخوری
نمک¼ قاشق چایخوری
وانیل¼ قاشق چایخوری
آب ولرم۲ پیمانه سرخالی
روغن و شربت باربه مقدار کافی

طرز تهیه پنکیک یونانی

مرحله اول

برای تهیه پنکیک یونانی ابتدا شکر را به همراه مایه خمیر، نمک و وانیل داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با هم ترکیب می کنیم. در ادامه آرد روی مواد درون کاسه الک کرده و با هم ترکیب می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله دوم

در این مرحله وسط مواد را با دست گود می کنیم، سپس آب را در گودال وسط مواد می ریزیم و با قاشق مواد را ترکیب می کنیم تا بافت شان کاملا یکدست شود. در ادامه روی درب کاسه را می پوشانیم و آنرا کنار می گذاریم.

مرحله سوم

حالا اجازه می دهیم مایه پنکیک به مدت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه در محیط آشپزخانه استراحت کند. پس از گذشت این زمان، یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم، سپس صبر می کنیم روغن داغ شود.

مرحله چهارم

حالا با قاشق یا ملاقه از مایه پنکیک بر می داریم و درون تابه می ریزیم. در ادامه صبر می کنیم تا یک سمت پنکیک ها طلایی شود، سپس آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز به خوبی رنگ گرفته و سرخ شود.

مرحله پنجم

در این مرحله پنکیک های سرخ شده را درون توری فلزی یا روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان به طور کامل گرفته شود. در ادامه پنکیک ها را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و مقداری عسل یا شربت روی آنها می ریزیم.

مرحله ششم

برای تهیه شربت بار (آموزش درست کردن شربت بار) کافیست ۱ لیوان شکر را به همراه نصف لیوان آب درون یک قابلمه مناسب بریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا شکر حل شود، سپس مقداری گلاب به آن اضافه کرده و از روی حرارت کنار بگذاریم.