طرز تهیه دسر آفوگاتو

دسر آفوگاتو , طرز تهیه دسر آفوگاتو , دستور پخت دسر آفوگاتو

آفوگاتو یکی از انواع دسرهای کافی شاپی در کشور ایتالیا است که با ترکیب بستنی و قهوه تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر آفوگاتو در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بستنی وانیلی۸ اسکوپ
قهوه۴ شات
شکلات تخته ای۵۰ گرم
مغز گردو۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه دسر آفوگاتو

مرحله اول

برای تهیه دسر آفوگاتو ابتدا باید قهوه را آماده کنیم. برای این منظور می توانیم از پودر قهوه فوری استفاده کنیم، یا در صورتی که اسپرسو ساز در منزل داشته باشیم، می توانیم قهوه را به روش اسپرسو درست کنیم.

مرحله دوم

در صورتی که اسپرسو ساز نداشته باشیم، برای آماده کردن قهوه فوری ابتدا برای هر نفر ۱ قاشق چایخوری پودر قهوه فوری را به همراه ۲ قاشق سوپخوری آب جوش داخل لیوان ترکیب می کنیم تا قهوه آماده شود.

مرحله سوم

در این مرحله داخل هر ظرف دو اسکوپ بستنی وانیلی (آموزش درست کردن بستنی وانیلی) می ریزیم، سپس روی هر ظرف ۱ شات قهوه اضافه می کنیم. می توانیم دسر را به همین صورت سرو کنیم.

مرحله چهارم

یا اینکه قهوه و بستنی را با هم ترکیب کنیم. در ادامه شکلات تخته ای را روی دسرها رنده می کنیم، سپس در صورت تمایل مقداری مغز گردوی خرد شده روی دسرها می ریزیم. دسر را می توانیم به همین صورت سرو کنیم یا اینکه در یخچال قرار داده و به صورت خنک سرو کنیم.