طرز تهیه سوپ چغندر قرمز

سوپ چغندر قرمز , طرز تهیه سوپ چغندر قرمز , دستور پخت سوپ چغندر قرمز

سوپ چغندر قرمز یکی از انواع سوپ های ساده و خوشمزه بین المللی است که می توانیم در مجالس خود از آن به عنوان پیش غذا استفاده کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوپ چغندر قرمز در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
چغندر قرمز۴ عدد متوسط
پیاز۱ عدد
سیب زمینی۱ عدد متوسط
پیازچه۴ ساقه
هویج۱ عدد بزرگ
آب گوشت یا مرغ۳ لیوان
آب لیمو ترش۱ قاشق غذاخوری
خامه (اختیاری)۵۰ گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه سوپ چغندر قرمز

مرحله اول

برای تهیه سوپ چغندر قرمز ابتدا چغندرها را پوست می گیریم، سپس به صورت ریز خرد می کنیم. در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس به همراه کمی روغن داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا سبک شود، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم و تفت دادن مواد را یک دقیقه دیگر ادامه می دهیم تا عطر ادویه ها به طور کامل خارج شود.

مرحله سوم

حالا سیب زمینی و هویج را پوست میگیریم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه سیب زمینی، هویج و چغندر را به قابلمه اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا مواد کمی سرخ شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله پیازچه را خرد کرده و به قابلمه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا با دیگر مواد یکدست شود. در ادامه یک لیوان آب به قابلمه اضافه کرده و درب قابلمه را می گذاریم تا سبزیجات نرم شده و به طور کامل بپزند.

مرحله پنجم

پس از اینکه آب درون قابلمه کشیده شد و سبزیجات کاملا نرم شدند، آنها را با گوشتکوب برقی یا دستی به طور کامل پوره می کنیم و داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه آب مرغ یا گوشت را اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا سوپ جا بیفتد. پس از اینکه سوپ آماده شد، آب لیمو ترش را به همراه کمی نمک و ادویه اضافه می کنیم، سپس سوپ را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و با خامه تزیین می کنیم.