طرز تهیه کیک سیب و چای

کیک سیب و چای , طرز تهیه کیک سیب و چای , دستور پخت کیک سیب و چای

کیک سیب و چای یکی از انواع کیک های خوشمزه بین المللی است که معمولا برای عصرانه پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک سیب و چای در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک سیب و چای
تخم مرغ ۴ عدد
شکر ۱ لیوان
روغن مایع ۱ لیوان
چای دم کشیده ۱ لیوان
آرد ۲٫۵ لیوان
وانیل شکری ۱ پاکت
بکینگ پودر ۲٫۵ قاشق چایخوری
پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری سر پر
سیب ۳ عدد متوسط
دارچین ۱ قاشق مرباخوری

طرز تهیه کیک سیب و چای

مرحله اول

برای تهیه کیک سیب و چای خوشمزه ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به طور کامل گرم شود و زمان آماده شدن مایه کیک معطل نشویم. در ادامه قالب مورد نظرمان را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله دوم

در این مرحله تخم مرغ و شکر را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور تند همزن مخلوط می کنیم تا بافت مواد حجیم و رنگشان سفید شود. در ادامه روغن مایع را به همراه چای دم کشیده خنک به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا مواد را ۳۰ ثانیه دیگر مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه آرد را به همراه وانیل، بکینگ پودر، پودر دارچین و پودر کاکائو با هم ترکیب می کنیم تا مواد کاملا یکدست شوند، سپس یک تا دو مرتبه الک می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مواد را مجددا درون الک می ریزیم و روی مواد درون کاسه الک می کنیم. در حین الک کردن مواد، با لیسک از یک سمت مواد را مخلوط می کنیم تا مایه کیک یکدست شود و هیچ گلوله ای داخل آن باقی نماند.

مرحله پنجم

حالا سیب ها را پوست می گیریم و به صورت حبه ای ریز خرد می کنیم، سپس به مایه کیک اضافه می کنیم و با لیسک به آرامی مواد را مخلوط می کنیم تا تکه های سیب به صورت یکدست در تمام نقاط مایه کیک پخش شوند.

مرحله ششم

در این مرحله مایه کیک را درون قالب می ریزیم، سپس در صورت تمایل مقداری مغزیجات خرد شده به همراه شکلات روی مایه کیک می ریزیم. البته این کار اختیاری می باشد و می توانیم کیک را به صورت ساده نیز درست کنیم.

مرحله هفتم

حالا قالب را به مدت ۳۵ تا ۴۵ دقیقه درون طبقه وسط فر قرار می دهیم تا کیک بپزد. پس از گذشت ۳۵ دقیقه کیک را با خلال چوبی تست می کنیم و در صورتی که پخته بود از فر خارج می کنیم. در نهایت کیک را پس از خنک شدن از قالب خارج می کنیم.