طرز تهیه فاج پسته

فاج پسته , طرز تهیه فاج پسته , دستور پخت فاج پسته

فاج پسته یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و مخصوص بین المللی است که معمولا در کنار نوشیدنی های داغ سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه فاج پسته در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم فاج پسته
شکلات شیری۱۰۰ گرم
شکلات تلخ۳۰۰ گرم
شیر عسلی۴۰۰ گرم
کره نرم۲۰ گرم
وانیلنوک قاشق چایخوری
پسته۱۵۰ گرم

طرز تهیه فاج پسته

مرحله اول

برای تهیه فاج پسته ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به خوبی گرم شود، سپس پسته ها را درون سینی فر می ریزیم و به مدت ۱۰ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا به خوبی برشته شوند.

مرحله دوم

در این مرحله پسته ها را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم خنک شوند، سپس آانها را خرد می کنیم و کنار می گذاریم. کف و دیواره های یک قالب مناسب با سایز ۲۰ در ۲۰ را با فویل آلومینیومی به طور کامل می پوشانیم.

مرحله سوم

در این مرحله شیر عسلی (آموزش درست کردن شیر عسلی) و شکلات ها را به همراه کره درون یک کاسه مناسب می ریزیم و روی بخار آب به روش بن ماری ذوب می کنیم. پس از اینکه شکلات ها ذوب شد، وانیل را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا کاسه را از روی حرارت کنار می گذاریم، سپس پسته خرد شده را اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا با دیگر مواد یکدست شود. در ادامه مواد را درون قالب می ریزیم و روی آن را به خوبی صاف می کنیم.

مرحله پنجم

برای تزیین فاج می توانیم مقداری پسته روی مواد بریزیم، سپس با پشت قاشق پسته را فشار دهیم تا وارد ترکیب شکلات شوند. در ادامه قالب را به مدت ۳ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا مواد خودشان را بگیرند.

مرحله ششم

در مرحله پایانی پس از گذشت ۳ ساعت قالب را از یخچال خارج می کنیم، سپس فاج را به صورت دلخواه برش می زنیم. برای نگهداری طولانی مدت فاج پسته باید آنرا درون ظرف دربسته و درون یخچال نگهداری کنیم.