طرز تهیه رولت نسکافه ای

رولت نسکافه ای , طرز تهیه رولت نسکافه ای , دستور پخت رولت نسکافه ای خامه ای

رولت نسکافه ای یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار خامه ای است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رولت نسکافه ای در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم رولت نسکافه ای
تخم مرغ ۳ عدد
آرد ۶۰ گرم
پودر نشاسته ذرت ۱۵ گرم
شکر ۷۵ گرم
وانیل نوک قاشق چایخوری
پودر نسکافه ۱۵ گرم
بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
آب جوش ۱ قاشق غذاخوری
خامه فرم گرفته ۲۵۰ گرم

طرز تهیه رولت نسکافه ای

مرحله اول

برای تهیه رولت نسکافه ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ ها را جدا می کنیم، سپس سفیده تخم مرغ را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور تند همزن مخلوط می کنیم تا کف کند، سپس نصف شکر را کم کم به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا سفیده تخم مرغ را در حدی مخلوط می کنیم که کاملا فرم بگیرد، سپس در یخچال قرار می دهیم. در ادامه زرده تخم مرغ را با باقیمانده شکر و وانیل داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و با همزن مخلوط می کنیم تا بافت مواد کشدار و کرمی شود.

مرحله سوم

در این مرحله سفیده تخم مرغ را کم کم به کاسه زرده اضافه کرده و با لیسک از یک سمت مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند. در ادامه آرد را با بکینگ پودر و پودر نسکافه ترکیب کرده و روی مواد درون کاسه الک می کنیم.

;

مرحله چهارم

در حین اضافه کردن آرد، مواد را با لیسک مخلوط می کنیم تا مایه رولت یکدست شود. در ادامه فر را با دمای آخر روشن می کنیم تا گرم شود، سپس یک قالب ۳۰ در ۴۰ سانتی متر را با روغن چرب کرده و مایه رولت را درون قالب می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا مایه رولت را با لیسک درون قالب پخش می کنیم، سپس دمای فر را روی ۲۰۰ درجه قرار داده و قالب را درون فر قرار می دهیم. پس از گذشت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه که نان رولت به طور کامل پخت، آنرا از فر خارج می کنیم.

مرحله ششم

حالا با یک پارچه روی نان رولت را می پوشانیم تا با حرارت خودش نرم شود. پس از اینکه نان رولت خنک شد، نان رولت را روی یک کاغذ روغنی دیگر قرار داده، سپس کاغذ روغنی پشت آنرا به آرامی جدا می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله نان رولت را رول می کنیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا حالت بگیرد. پس از گذشت این زمان نان رولت را از یخچال خارج می کنیم، سپس خامه را به صورت یکدست روی نان رولت پخش می کنیم.

مرحله هشتم

حالا مجددا نان رولت را رول می کنیم و به صورت دلخواه روی رولت را با خامه یا هر ماده دیگری تزیین می کنیم، سپس مجددا درون یخچال قرار می دهیم. پس از گذشت یک ساعت رولت را از یخچال خارج کرده و برش می زنیم.