طرز تهیه رول پیتزا

 طرز تهیه رول پیتزا سوخاری طرز تهیه پیتزا رولی بدون فر پیتزا لوله ای

رول پیتزا یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که می توانیم از آن به عنوان پیش غذا نیز استفاده کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رول پیتزا در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آرد سفید ۲۰۰ گرم
شیر ۲۰۰ میلی لیتر
نمک ۱ قاشق چایخوری
خمیر مایه فوری ۱ قاشق چایخوری
روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری
سس کچاپ ۲ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا ۲۰۰ گرم
سوسیس یا کالباس ۲۰۰ گرم

طرز تهیه رول پیتزا

مرحله اول

برای تهیه رول پیتزای خوشمزه ابتدا آرد را درون یک کاسه مناسب الک می کنیم، سپس نمک را به همراه روغن زیتون و خمیر مایه فوری به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه شیر را کم کم اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

ابتدا مواد را با قاشق مخلوط می کنیم، سپس آنرا با دست ورز می دهیم تا خمیر جمع شود، سپس آنرا به سطح کار آرد پاشی شده منتقل می کنیم و چند دقیقه ورز می دهیم تا سطح خمیر صاف و سیقلی شود.

مرحله سوم

در این مرحله یک کاسه مناسب را با روغن چرب می کنیم، سپس خمیر را چونه می گیریم و درون کاسه قرار می دهیم. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در فضای محیط استراحت می دهیم.

مرحله چهارم

پس از گذشت این زمان فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به طور کامل گرم شود. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی پوشش می دهیم، سپس با کمی روغن کاغذ روغنی را چرب می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله خمیر را از کاسه خارج کرده و روی سطح کار منتقل می کنیم، سپس با وردنه خمیر را به صورت یک مستطیل باز می کنیم. در ادامه سس کچاپ را روی خمیر می مالیم و پس از آن پنیر را به صورت پخش روی خمیر می ریزیم.

مرحله ششم

حالا سوسیس یا کالباس خرد شده را روی پنیر می ریزیم، سپس با کمک یک کاغذ روغنی یا پلاستیک، خمیر را رول می کنیم. در ادامه خمیر را درون سینی قرار می دهیم، سپس روی خمیر را با کمی سس کچاپ رومال می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله سینی فر را در طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم رول پیتزا به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه بپزد، سپس گریل را روشن می کنیم تا روی رول رنگ بگیرد. در پایان رول پیترا را از فر خارج کرده و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.