طرز تهیه کیک کوئیک میکس

کیک کوئیک میکس شف طیبه طرز تهیه کیک کوئیک میکس کیک کوئیک میکس وانیلی بهاره وحید کیک کوئیک میکس ساده

کیک کوئیک میکس یکی از انواع کیک های خوشمزه و ساده بین المللی است که بافت بسیار نرمی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک کوئیک میکس در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک کوئیک میکس
آرد ۳۵۰ گرم
تخم مرغ ۴ عدد
روغن مایع ۱ پیمانه
شکر ۱ و ¼ پیمانه
شیر ۴۰ سی سی
گلاب ۴۰ سی سی
بکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
وانیل ¼ قاشق چایخوری
نمک ¼ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک کوئیک میکس

مرحله اول

برای تهیه کیک کوئیک میکس وانیلی ابتدا فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به طور کامل گرم شود. در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودر درون یک کاسه مناسب با هم ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

مرحله دوم

در این مرحله ترکیب آرد و بکینگ پودر را یک مرتبه الک می کنیم، سپس مجددا درون الک می ریزیم و آنها را درون مخلوط کن یا میکسر الک می کنیم. در ادامه روغن مایع را به همراه تخم مرغ، شکر، شیر، گلاب، وانیل و نمک به میکسر اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا میکسر را با دور کند به مدت ۳۰ ثانیه روشن می کنیم، سپس میکسر را روی تند قرار می دهیم و به مدت ۲ دقیقه دیگر مواد را میکس می کنیم تا کاملا یکدست شوند. توجه داشته باشید که نیازی به مخلوط کردن بیش از این زمان نیست.

مرحله چهارم

اگر مواد را بیشتر از این زمان میکس کنیم در پایان کیک سفت می شود. در ادامه قالب مورد نظرمان را با روغن جداکننده کیک یا کاغذ روغنی به طور کامل پوشش می دهیم، سپس مایه کیک را درون قالب می ریزیم و چند مرتبه روی سطح کار می کوبیم.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید که این کیک پف بسیار زیادی دارد و باید حجم آن تقریبا تا نیمه قالب باشد. در ادامه قالب را درون فر که از قبل گرم کرده ایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت به طور کامل بپزد.

مرحله ششم

پس از گذشت ۴۵ دقیقه کیک را با خلال دندان تست می کنیم و در صورتی که به طور کامل پخته بود، آنرا از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم به طور کامل خنک شود. پس از اینکه کیک کاملا خنک شد، می توانیم آنرا از قالب خارج کنیم.