طرز تهیه اسلایس مکرون گردویی

اسلایس مکرون گردویی , طرز تهیه اسلایس مکرون گردویی

اسلایس مکرون گردویی یکی از انواع کیک های خوشمزه بین المللی است که در این دستور به صورت اسلایس شده سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه اسلایس مکرون گردویی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم اسلایس مکرون گردویی
آرد ۱۹۰ گرم (۱٫۵ پیمانه)
کره ۱۱۰ گرم
بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
تخم مرغ ۲ عدد
وانیل نوک قاشق چایخوری
شیر ولرم ۷ قاشق سوپخوری
شکر دانه ریز ۹۰ گرم (۷ قاشق غذاخوری)
مواد روی اسلایس
تخم مرغ ۲ عدد
شکر قهوه ای ۱۰۰ گرم
پودر نارگیل چرب ۱ لیوان
آرد ۱ قاشق غذاخوری پُر
مغر گردوی خرد شده ½ لیوان
وانیل نوک قاشق چایخوری

طرز تهیه اسلایس مکرون گردویی

مرحله اول

برای تهیه اسلایس مکرون گردویی ابتدا کره هم دمای محیط را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن به خوبی مخلوط می کنیم تا کره یکدست شود. در ادامه شکر را به همراه وانیل به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا مواد را با دور تند همزن به مدت ۳ تا ۴ دقیقه مخلوط می کنیم تا پوک شوند. در ادامه تخم مرغ ها را یک به یک به کاسه اضافه می کنیم و هر کدام را ۳۰ ثانیه مخلوط می کنیم، سپس آرد و بکینگ پودر را با هم ترکیب می کنیم.

مرحله سوم

حالا ترکیب آرد و بکینگ پودر را الک می کنیم، سپس به همراه شیر ولرم در سه مرحله به مواد درون کاسه اضافه می کنیم و با همزن دستی مخلوط می کنیم. در ادامه فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود.

مرحله چهارم

در این مرحله یک قالب مناسب با سایز ۲۰ در ۳۰ سانتی متر را با کاغذ روغنی پوشش می دهیم، سپس مایه کیک را درون قالب می ریزیم و با لیسک سطح آنرا صاف می کنیم. در ادامه قالب را به مدت ۲۰ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا کیک بپزد.

مرحله پنجم

در حین پخت کیک، مایه روی اسلایس را آماده می کنیم. برای این منظور تخم مرغ و وانیل را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن به اندازه ای مخلوط می کنیم تا بافت مواد پفکی و کشدار شود.

مرحله ششم

در این مرحله شکر قهوه ای یا سفید را کم کم به مواد اضافه می کنیم و در حین اضافه کردن با همزن به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد حالت پفکی شان را حفظ کنند. در ادامه آرد را کم کم اضافه کرده و با دور کند مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

حالا پودر نارگیل و گردوی خرد شده را اضافه می کنیم و با لیسک یا همزن دستی مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند. پس از اینکه کیک آماده شد، آنرا از فر خارج می کنیم، سپس مخلوط مواد را روی آن می ریزیم.

مرحله هشتم

در این مرحله روی مواد را با لیسک صاف می کنیم و کیک را مجددا به مدت ۳۰ دقیقه دیگر درون فر قرار می دهیم تا روی اسلایس طلایی شود. پس از اینکه اسلایس آماده شد، آنرا از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم از حرارت بیفتد.

مرحله نهم

سپس روی اسلایس را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم. پس از گذشت این زمان اسلایس را از یخچال خارج می کنیم، سپس به صورت مربعی یا لوزی برش می زنیم و در ظرف دلخواه قرار می دهیم.

مرحله دهم

برای خوشمزه تر اسلایس می توانیم ۲ قاشق غذاخوری عسل را با ۲ قاشق غذاخوری آب جوش ترکیب کنیم و به صورت پخش روی اسلایس ها بریزیم. برای تزیین اسلایس ها نیز می توانیم از شکلات تخته ای ذوب شده استفاده کنیم.