طرز تهیه توپک سیب زمینی رنگی

توپک سیب زمینی رنگی , طرز تهیه توپک سیب زمینی رنگی , دستور پخت فینگرفود توپک سیب زمینی رنگی

توپک سیب زمینی رنگی یکی از انواع پیش غذاهای خوشمزه و ساده بین المللی است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه توپک سیب زمینی رنگی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی ۴ عدد متوسط
کره ۱ قاشق غذاخوری
جعفری ۱ دسته کوچک
کلم بنفش ¼ کلم کوچک
هویج ۱ عدد متوسط
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

طرز تهیه توپک سیب زمینی رنگی

مرحله اول

برای تهیه توپک سیب زمینی رنگی ابتدا سیب زمینی ها را به همراه ۲ لیوان آب و ۱ قاشق چایخوری نمک درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا سیب زمینی ها به مدت ۴۰ دقیقه بپزند.

مرحله دوم

در حین پختن سیب زمینی ها کلم بنفش را برگ برگ می کنیم و به خوبی می شوییم، سپس درون میکسر می ریزیم تا کاملا پوره شود. در ادامه کلم بنفش پوره شده را از میکسر خارج می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم

در صورتی که میکسر در دسترس نداشته باشیم، می توانیم کلم بنفش را با رنده ریز رنده کنیم. در ادامه هویج را هم به صورت یا درون میکسر می ریزیم و میکس می کنیم، یا اینکه با رنده ریز رنده می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله چهارم

در این مرحله جعفری را نیز به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم، سپس کلم بنفش را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا نرم شده و آبش کشیده شود.

مرحله پنجم

سپس از تابه خارج می کنیم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه تابه را با دستمال به خوبی تمیز می کنیم، سپس هویج را اضافه کرده و آنرا نیز تفت می دهیم تا آبش کشیده شود، سپس در یک کاسه جدا گانه می ریزیم.

مرحله ششم

جعفری را نیز به همین صورت کمی تفت می دهیم و درون یک کاسه دیگر می ریزیم. پس از اینکه سیب زمینی ها به طور کامل پختند، پوست شان را می گیریم، سپس آنها را به صورت کامل له می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله هفتم

حالا سیب مینی له شده را به سه قسمت تقسیم می کنیم و هر قسمت را درون یکی از کاسه های حاوی مواد می ریزیم. یعنی یک قسمت در کاسه حاوی کلم بنفش، یک قسمت در کاسه حاوی هویج و قسمت آخر درون کاسه حاوی جعفری.

مرحله هشتم

در ادامه مقداری نمک و فلفل سیاه به هر کدام از کاسه های حاوی مواد اضافه می کنیم و به خوبی ترکیب می کنیم تا رنگ مواد یکدست شوند. مثلا باید به قدری مواد را مخلوط کنیم که سیب زمینی با مواد کاملا یکرنگ شود.

مرحله نهم

حالا توپک هایی به اندازه گردو از مواد درست می کنیم و درون یک سینی مناسب می چینیم. ما در این آموزش از سه رنگ استفاده کردیم که در صورت تمایل می توانیم از موادی مانند چغندر قرمز و .. نیز برای رنگ های بیشتر استفاده کنیم.