طرز تهیه املت تره

املت تره , طرز تهیه املت تره , دستور پخت املت تره کوهی

املت تره یکی از غذاهای سنتی و بسیار خوشمزه استان چهارمحال و بختیاری می باشد که به دلیل اینکه با تره های کوهی تهیه می شود، طعم بی نظیری دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه املت تره در ادامه با سایت اموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
تخم مرغ۳ تا ۴ عدد
تره کوهی یا تره معمولی۱ دسته متوسط
زردچوبه½ قاشق چایخوری
کره یا روغنبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه املت تره

مرحله اول

برای تهیه املت تره خوشمزه و سنتی ابتدا تره های کوهی را پاک می کنیم. نکته ای که باعث خوشمزه شدن این املت می شود استفاده از تره کوهی است، که علاوه بر طعم تندی که دارد، دارای عطر بسیار خوشایندی نیز می باشد.

مرحله دوم

در صورتی که نتوانستید تره کوهی تازه پیدا کنید، می توانید از تره کوهی خشک شده که در عطاری ها موجود است استفاده کنید. تره خشک را باید ابتدا بخیسانید تا نرم شود، سپس در تهیه املت از آن استفاده کنید.

مرحله سوم

اگر تره کوهی خشک شده هم پیدا نکردید، می توانید از تره ساده که در سبزی خوردن است استفاده کنید. تره را به خوبی می شوییم و کنار می گذاریم تا آب اضافی آن خارج شود، سپس آنرا به صورت ریز خرد می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و تره را اضافه می کنیم، سپس کمی تفت می دهیم تا تره آب بیندازد. پس از اینکه آب درون تابه خشک شد، مقداری کره یا روغن مایع به تابه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا تره را به خوبی تفت می دهیم تا رنگش براق شود، سپس مقداری فلفل سیاه، نمک و زردچوبه اضافه می کنیم و مجددا چند دقیقه تفت می دهیم تا ادویه ها به خورد تره بروند. موقع اضافه کردن تخم مرغ تره باید کاملا سرخ شده باشد.

مرحله ششم

در این مرحله تخم مرغ ها را درون یک کاسه می شکنیم وهم می زنیم تا یکدست شوند، سپس به تابه اضافه کرده و به خوبی ترکیب می کنیم تا مواد با هم یکدست شوند. پس از اینکه املت آماده شد، آنرا به همراه نان بربری  ( روش درست کردن نان بربری خونگی ) سرو می کنیم.