طرز تهیه املت لوبیا سبز

املت لوبیا سبز , طرز تهیه املت لوبیا سبز , دستور پخت املت لوبیا سبز

املت لوبیا سبز یکی از انواع غذاهای خوشمزه و فوری ایرانی است که با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه املت لوبیا سبز در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
لوبیا سبز ۲۵۰ گرم
گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
سیب زمینی ۳ عدد متوسط
پیاز ۱ عدد متوسط
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
تخم مرغ ۲ عدد
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه املت لوبیا سبز

مرحله اول

برای تهیه املت لوبیا سبز خوشمزه ابتدا سیب زمینی ها را پوست می گیریم، سپس به صورت حبه ای خرد می کنیم. در ادامه سیب زمینی ها با آب سرد به خوبی می شوییم، سپس با یک دستمال تمیز خشک می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم، سپس سیب زمینی ها را به تابه اضافه کرده و به طور کامل سرخ می کنیم. در ادامه سیب زمینی های سرخ شده را در یک بشقاب می ریزیم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم

حالا تابه را با دستمال حوله ای تمیز می کنیم و مجددا کمی روغن اضافه می کنیم. در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم، سپس به خوبی تفت می دهیم تا پیاز به طور کامل سبک و شیشه ای شود.

مرحله چهارم

در این مرحله گوشت چرخ کرده را به همراه رب گوجه فرنگی و مقداری فلفل سیاه و زردچوبه به پیاز اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا گوشت رنگش تغییر کند و به خوبی سرخ شود.، سپس گوشت را درون همان تابه کنار می گذاریم.

مرحله پنجم

حالا لوبیا سبز را به همراه ۲ پیمانه آب و مقدار کمی نمک داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا به طور کامل بپزد. نیاز نیست که خیلی پخته شود، در حدی که لوبیا سبز نرم شود، کافی است.

مرحله ششم

لوبیا سبز را پس از پخت با آب سرد آبکشی می کنیم، سپس به همراه سیب زمینی سرخ شده به تابه حاوی گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم و به خوبی با هم ترکیب می کنیم. در ادامه کمی روغن به تابه اضافه می کنیم و آنرا روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مواد را کمی ترکیب می دهیم تا با هم یک تفت کوچک بخورند، سپس تخم مرغ ها را درون یک کاسه می شکنیم و به خوبی می زنیم، سپس به تابه اضافه کرده و به صورت مداوم مواد را ترکیب می کنیم تا تخم مرغ ها بپزند.

مرحله هشتم

در همین حین مقداری نمک و فلفل سیاه به همراه ادویه های دلخواه خود به املت اضافه می کنیم و اجازه می دهیم املت به روغن بیفتد. در پایان املت را درون یک ظرف مناسب می ریزیم و به همراه پیاز خرد شده و نان بربری تازه سرو می کنیم.