طرز تهیه سالاد مرغ و کرفس

سالاد مرغ و کرفس , طرز تهیه سالاد مرغ و کرفس , دستور پخت سالاد مرغ و کرفس

سالاد مرغ و کرفس یکی از سالاد های بسیار خوشمزه و ساده و رژیمی است. می ‌توان مرغ را نیز حذف کرد تا به صورت گیاهی این سالاد تهیه شود. همچنین می‌ توان از انواع سبزیجات دلخواه در این سالاد استفاده نمود. حتی می‌ شود از میوه های مختلف نیز در تهیه این سالاد استفاده کرد. سالاد کرفس و مرغ یک سالاد تابستانه بسیار خوشمزه است که می‌ توان در کنار وعده های اصلی غذا از آن استفاده کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد مرغ و کرفس در ادامه با سایت اموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم سالاد مرغ و کرفس
سینه مرغ پخته شده۶۵۰ گرم
تخم مرغ بزرگ آب پز۶ عدد
کرفس ریز خرد شدهنصف لیوان
پیاز قرمز خرد شدهیک چهارم یک عدد
آووکادو کوچک (اختیاری)۲ عدد
مواد لازم برای سس
ماست یونانی ساده۱ لیوان
روغن زیتون۲ قاشق غذا خوری
سس خردل۱ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاهبه میزان لازم
سرکه سیب یا آبلیمو۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه سالاد مرغ و کرفس

مرحله اول

برای تهیه سالاد مرغ و کرفس خوشمزه و مخصوص در ابتدای کار، یک کاسه متوسط برداشته و سس را تهیه می کنیم. تمام مواد سس (ماست، روغن زیتون، سس خردل، سرکه، نمک و فلفل) را مخلوط می ‌کنیم تا یکدست شوند.

مرحله دوم

در این مرحله مزه آن را تست می ‌کنیم و طبق ذائقه به مقدار مورد نیاز نمک و فلفل را تنظیم می ‌کنیم. مرغ را از قبل با یک پیار و کمی ادویه می پزیم. وقتی که پخته شد، مرغ ها را ریش ریش یا خرد کرده و کنار می گذاریم.

مرحله سوم

در این مرحله تخم مرغ هایی هم که آب پز شده است را پوست کنده و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در یک کاسه بزرگ مرغ، آووکادو خرد شده، کرفس خرد شده، پیاز نگینی خرد شده و تخم مرغ ها را اضافه می‌ کنیم.

مرحله چهارم

در مرحله پایانی سس را روی آن می ‌ریزیم و به آرامی هم می‌ زنیم تا به طور کامل ترکیب شوند. سپس آن را سرو می کنیم. توجه داشته باشید که به دلیل وجود آووکادو، سالاد باید سریع سرو شود. قبل از این که آووکادو اکسید شود.