طرز تهیه فیله مرغ با رزماری

فیله مرغ با رزماری , طرز تهیه فیله مرغ با رزماری , دستور پخت فیله مرغ با رزماری

برای پخت هر نوع غذایی باید چاشنی های خوش طعم کننده غذا را شناخت. طبخ مرغ نیز از این موضوع مستثنی نیست. گیاه رزماری نه تنها از مزه و عطر فوق العاده ای برخوردار است، بلکه در صورت استفاده منظم در رژیم غذایی مجموعه ای از آثار سودمند را برای سلامت انسان به ارمغان می ‌آورد که عطر و طعم فوق العاده ای به سوپ ها، سس ها، خورش ها، کباب ها و چاشنی ها می ‌بخشد. تقویت حافظه، کاهش استرس، تقویت سیستم ایمنی و…. از خواص رزماری هستند. فیله مرغ مزه دار شده با رزماری طعمی استثنایی دارد. طعم رزماری همراه با سیر فوق ‌العاده می‌ شود و آبلیمو هم این طعم خوب را تکمیل می ‌کند و به مرغ طعم تازگی و طراوت می ‌دهد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه فیله مرغ با رزماری در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم فیله مرغ با رزماری
فیله مرغ ۱۰ عدد
ماست ۱ قاشق غذا خوری
پودر سیر ۱ قاشق چای خوری
پودر فلفل سیاه ۱ قاشق چای خوری
پودر پاپریکا نصف قاشق چای خوری
زعفران به میزان لازم
رزماری چند شاخه

طرز تهیه فیله مرغ با رزماری

مرحله اول

برای اینکه فیله ها ترد و خوشمزه و کمی آبدار باشند و خشک نباشند، باید بگذاریم در مواد طعم دهنده به مدت نیم ساعت استراحت کند. به همین منظور، ابتدا فیله مرغ را میان کیسه فریزر می‌ گذاریم و با بیفتک کوب کمی پهن می ‌کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم و ماست و پودر سیر و پودر فلفل سیاه، پودر پاپریکا، زعفران و مقداری رزماری را با هم مخلوط کرده تا یک دست شود. سپس مرغ ها را به آن اضافه کرده و می‌ گذاریم بماند تا طعم بگیرد.

مرحله سوم

در مرحله پایانی یک تابه گریل روی حرارت قرار می دهیم و صبر می کنیم تا داغ شودف سپس کمی روغن اسپری می کنیم و فیله ها درون تابه می چینیم تا بپزند. ماست باعث می‌شود که فیله ها ترد و نرم باشند.