طرز تهیه حلوای انبه

حلوای انبه , طرز تهیه حلوای انبه , دستور پخت حلوای انبه

حلوای انبه یکی از خوشمزه ترین دسر ها است که می ‌توان در فصل انبه تهیه کرد و به عنوان یک میان وعده کامل مصرف کرد. انبه یکی از میوه هایی است که خواص بی شماری دارد و بخاطر شیرینی زیادش از آن دسر های خوشمزه ایی درست می ‌کنند. یکی از این دسر ها که باب طبع خانواده های ایرانی است، حلواست، که با مخلوط کردن انبه و حلوا، یک حلوای خیلی خوشمزه و خوش عطر درست می ‌شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای انبه در ادامه با سایت اموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم حلوای انبه
شکر۱ پیمانه سر خالی
شیر۱ پیمانه
گلاب۵ الی ۶ قاشق غذا خوری
عرق هل (یا پودر هل)۲ قاشق غذا خوری (۱ قاشق مربا خوری)
زعفران دم کرده۲ الی ۳ قاشق غذا خوری
آرد شیرینی پزی۱ پیمانه
کره۴۰ گرم
روغن مایعچند قاشق
انبه رسیده۱ عدد

طرز تهیه حلوای انبه

مرحله اول

برای تهیه حلوای خوشمزه و مخصوص با انبه در ابتدای کار، در یک قابلمه شکر و شیر را با هم مخلوط می ‌کنیم و روی حرارت می ‌گذاریم تا حدی که شکر حل شود اما نجوشد. گلاب و عرق هل یا پودر هل را همراه زعفران دم کرده به آن اضافه می ‌کنیم.

مرحله دوم

حالا انرا کنار می ‌گذاریم تا کاملا شهد خنک شود. آرد شیرینی پزی را الک می ‌کنیم. سپس در یک تابه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم و حدود ۱۰ دقیقه با حرارت کم تفت می‌ دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود اما تغییر رنگ ندهد.

مرحله سوم

مجدد آن را الک می ‌کنیم. سپس به تابه بر می گردانیم و کره و چند قاشق روغن مایع را به آن اضافه می‌ کنیم و هم می ‌زنیم. غلظت خمیر باید زیاد شل نباشد. حدود ۵ دقیقه دیگر تفت می ‌دهیم. نباید آرد اصلا تغییر رنگ بدهد.

مرحله چهارم

انبه رسیده را پوست کنده و میکس می‌ کنیم و با شهد خنک ترکیب می‌ کنیم. ترکیب شهد و انبه را به آرد و روغن اضافه کرده و با حرارت کم مدام هم می ‌زنیم تا یکدست شود و به غلظت دلخواه برسد. سپس در ظرف دلخواه با خلال بادام و پسته تزیین کرده و سرو می کنیم.