طرز تهیه چیپس گلابی

چیپس گلابی , طرز تهیه چیپس گلابی , روش خشک کردن گلابی

میوه‌های خشک یکی از بهترین میان وعده‌ های غذایی هستند که می ‌توان در طول روز از آن ‌ها استفاده کرد. هم چنین باعث حساسیت و آلرژی یا اضافه وزن نمی ‌شوند. برخی از افراد زمانی که می‌خواهند گلابی‌ های تازه را خشک کنند به آن کمی شکر، آرد یا نمک می‌ زنند، این کار کاملا سلیقه ‌ای است و به این خاطر که چیپس آن‌ ها طعم و مزه ‌ای جدید به خود بگیرد. اما برای این که طبیعی ‌تر باشد به آن هیچ ماده افزودنی اضافه نمی ‌شود. برای تهیه چیپس میوه از هر میوه ای می ‌توانیم استفاده کنیم.. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیپس گلابی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم چیپس گلابی
گلابی به مقدار لازم

طرز تهیه چیپس گلابی

مرحله اول

برای تهیه چیپس میوه ای خوشمزه با گلابی ابتدا میوه را خیلی تمیز می ‌شویم. بعد پوست گلابی را می ‌گیریم و با هسته گیر، هسته وسط آن را جدا می‌ کنیم و با کمک یک چاقوی تیز و ترجیحاً اره ای نازک و یکدست گلابی را برش می ‌زنیم.

مرحله دوم

تا اینجا برش های گلابی را آماده می‌ کنیم. ترجیحاً میوه ها را خیلی نازک و یکدست برش می ‌زنیم. برای این کار می ‌توانیم از دستگاه های مخصوص برش میوه یا رنده مخصوص استفاده کنیم. اما اگر صبر و حوصله داشتیم با دست نیز می توان انجام داد.

مرحله سوم

میوه های مورد نظر آماده شد. حالا نوبت به خشک کردن میوه ها است. برای خشک کردن میوه ها و تهیه چیپس میوه چندین راه متفاوت وجود دارد، که می‌ توانیم بسته به زمان و امکاناتی که داریم یکی را انتخاب کرده و میوه های آماده شده را خشک می‌ کنیم.

مرحله چهارم

خشک کردن میوه ها را می توان، روی بخاری یا شوفاژ، دستگاه میوه خشک کن و یا خشک کردن در سایه استفاده کرد. روی شوفاژ دستمال نخی تمیز پهن می ‌کنیم و برش های میوه را با فاصله کنار هم می ‌چینیم و اجازه می ‌دهیم میوه‌ ها خوب خشک شوند.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید که فقط آب میوه باید تبخیر شود. در پایان میوه خشک شده باید حالت منعطف داشته باشد و به طور کامل خشک و شکننده نباشد. بعد داخل ظرف دربسته نگهداری می ‌کنیم. می توان گلابی ها را در دستگاه میوه خشک کن هم خشک کرد.