طرز تهیه خوراک زبان با سس قارچ

خوراک زبان با سس قارچ , طرز تهیه خوراک زبان با سس قارچ , دستور پخت خوراک زبان با سس قارچ

خوراک زبان گوساله یکی از خوشمزه‌ ترین و لذیذ ترین غذا های گوشتی است که برخلاف تصور عموم، طرز تهیه ساده و آسانی دارد. یکی از ترکیب ‌های مهم برای حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن، روی است و زبان گاو و گوسفند نسبتا سرشار از روی و همچنین پتاسیم و سدیم است. پس می توان با تهیه این خوراک مقوی در حفظ و سلامتی با رژیم غذایی مناسب کوشا بود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک زبان با سس قارچ در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم خوراک زبان با سس قارچ
زبان گوساله ۱ عدد
پیاز ۱ عدد
سیر ۱ حبه
چوب دارچین ۱ عدد
فلفل نصف قاشق چای خوری
ادویه به میزان لازم
نمک به میزان لازم
قارچ ۲۵۰ گرم
آرد ۱ قاشق غذا خوری
شیر نصف لیوان
سیب زمینی سرخ شده ۱ بشقاب

طرز تهیه خوراک زبان با سس قارچ

مرحله اول

برای تهیه خوراک خوشمزه زبان با سس قارچ ، ابتدا زبان گوساله را خوب شسته و تمیز می کنیم. پیاز را شسته و پوست می کنیم. زبان گوساله را همراه با پیاز و سیر و چوب دارچین، فلفل و ادویه و آب درون زود پز می ریزیم و می گذاریم تا بپزد.

مرحله دوم

بلافاصله بعد از این که از زودپز بیرون آوردیم، پوست آن را می کنیم و دوباره داخل آب خودش بر می گردانیم. به آن نمک می زنیم تا مزه دار شود. بعد از یک ربع ساعت که مجدد روی گاز با نمک پخته شد، با چاقو برش می زنیم.

مرحله سوم

سپس یک تابه را با کمی کره روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس تکه های برش خورده را در تابه تفت می دهیم و کنار می گذاریم. برای تهیه سس قارچ، در همان تابه، قارچ را به صورت اسلایس شده در کره تفت می دهیم.

مرحله چهارم

سپس یک قاشق آرد را به آن اضافه کرده، بعد از کمی تفت دادن نصف لیوان شیر و آب زبان را اضافه می کنیم و می‌گذاریم تا غلیظ شود. بعد کمی سس کف ظرف سرو ریخته، تکه های زبان را روی آن، می چینیم و بقیه سس و سیب زمینی سرخ شده را کنار آن، می‌ریزیم و سرو می کنیم.