طرز تهیه چیز کیک انبه

چیز کیک انبه یخچالی , طرز تهیه چیز کیک انبه , دستور پخت چیز کیک انبه

چیز کیک یکی از انواع دسر های خوشمزه بین المللی است که به خاطر بافت و طعم خوبی که دارد طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد. چیز کیک معمولا از دو لایه پایه کیک و لایه پنیری تشکیل شده است. معمولا پایه کیک از کیک ساده یا بیسکوییت های آماده استفاده می شود. در این دستور، پایه کیک از کیک ساده تهیه می شود. لایه دوم لایه پنیری و لایه سوم از کرم انبه تهیه شده است. در لایه آخر نیز از ژله کریستالی استفاده شده است که با گل هایی از جنس انبه تزیین می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیز کیک انبه در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم چیز کیک انبه
تخم مرغ ۳ عدد
آرد ۶۰ گرم
نشاسته ذرت ۲ قاشق غذا خوری
آب جوش نصف لیوان
وانیل ۵ گرم
روغن یک چهارم لیوان
شکر نصف لیوان
انبه ۲ عدد برای گل های روی کیک
مواد پنیری
پنیر خامه ای ۱۰۰ گرم
خامه قنادی ۱۵۰ گرم
وانیل ۵ گرم
ژلاتین ۵ گرم
آب نصف لیوان
کرم انبه
انبه ۱ عدد
ژلاتین ۵ گرم
شکر ۲ قاشق غذا خوری
آب ۱ لیوان
لایه کریستالی
ژله آلوورا ۱ بسته

طرز تهیه چیز کیک انبه

مرحله اول

برای تهیه چیز کیک خوشمزه و مخصوص با انبه در ابتدای کار، کیک پایه چیز کیک را تهیه می کنیم. برای این کار، در دو کاسه مجزا، زرده و سفیده تخم مرغ ها را جدا می کنیم. سفیده و نیمی از شکر را با هم می زنیم تا فرم بگیرد.

مرحله دوم

در این مرحله زرده را هم با وانیل و باقی مانده شکر می زنیم تا کرمی رنگ شود. کمی سفیده را به زرده اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم. سپس به باقی مانده سفیده اضافه می کنیم و با لیسک مواد را فولد می کنیم.

مرحله سوم

آرد و آب جوش را کم کم اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شود. در نهایت روغن روی آن می ریزیم و هم می زنیم تا کامل مخلوط شود. در یک قالب به ابعاد ۲۵ در ۳۵ سانتی متر، کاغذ روغنی را پهن می کنیم و مایه کیک را روی آن می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله حدود ۳۰ دقیقه در فری که از قبل با دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد گرم شده است، می پزیم. در ادامه کیک که پخت، آن را از فر خارج می کنیم و می گذاریم تا از دما بیفتد. در این فاصله مواد پنیری را تهیه می کنیم.

مرحله پنجم

برای این کار، آب سرد را درون یک کاسه کوچک می ریزیم و پودر ژلاتین را روی آن می پاشیم و حل می کنیم. سپس روی بخار کتری قرار می دهیم تا ژلاتین کامل حل شود و شفاف شود. سپس از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم تا دمای آن پایین بیاید.

مرحله ششم

در یک کاسه، خامه قنادی را با همزن می زنیم تا یکدست شود. نیازی نیست که فرم بگیرد. سپس پنیر را به آن اضافه کرده و با کمی وانیل می زنیم تا یکدست شود. در آخر مخلوط آب و ژلاتین را اضافه کرده و با همزن می زنیم تا مخلوط شود.

مرحله هفتم

سپس کیک که خنک شد را از قالب خارج می کنیم و کمی بزرگتر از قالب برش می زنیم. در این جا از قالب کمربندی ۱۸ در ۱۸ استفاده شده است. کیک را کف قالب می ریزیم. سپس روی کیک را یک لایه مواد پنیری می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم تا ببندد.

مرحله هشتم

در این فاصله کرم انبه را تهیه می کنیم. انبه را شسته و پوست کنده و خرد می کنیم. سپس درون مخلوط کن می ریزیم و آن را پوره می کنیم. پوره ها را از صافی رد می کنیم. یک قابلمه برداشته و شکر و آب را درون آن می ریزیم.

مرحله نهم

پودر ژلاتین هم اضافه کرده و روی حرارت می گذاریم تا به جوش آید. سپس پوره انبه را اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا یکدست شود. می گذاریم تا از دما بیفتد. سپس روی لایه پنیری که بسته شده است می ریزیم و در یخچال می گذاریم تا ببندد.

مرحله دهم

در این فاصله، انبه ها را پوست کنده و به صورت نازک برش می زنیم و گل درست می کنیم. برای ژله کریستالی، یک بسته پودر ژله آلوورا را با یک لیوان آب جوش حل کرده و روی بخار کتری قرار می دهیم تا حل شد. سپس یک لیوان آب سرد به آن اضافه می کنیم.

مرحله یازدهم

سپس مخلوط می کنیم و می گذاریم تا از دما بیفتد. سپس وقتی که کرم انبه بسته شد، گل های انبه را روی آن می چینیم و ژله آلوورا را روی آن می ریزیم و مجدد درون یخچال قرار می دهیم تا ببندد. سپس در ظرف مناسب آن را سرو می کنیم.