طرز تهیه خورش مرغ و سیب زمینی

خورش مرغ و سیب زمینی , طرز تهیه خورش مرغ و سیب زمینی , دستور پخت خورش مرغ و سیب زمینی

مرغ یکی از مواد غذایی است که طرفداران زیادی دارد. از لحاط اقتصادی نیز نسبت به انواع گوشت های دیگر به صرفه تر است. از این رو، از غذاهایی که با مرغ پخته می شود، استقبال زیادی می شود. یکی از این غذاها خورش مرغ و سیب زمینی است که به روش بسیار ساده تهیه می شود. می توان از آن به عنوان خوراک در کنار نان نیز سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش مرغ و سیب زمینی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پیاز ۲ عدد
زردچوبه و ادویه کاری به مقدار لازم
ادویه گرام ماسالا به مقدار لازم
فلفل قرمز فلفل سیاه و نمک به مقدار لازم
پودر تخم گشنیز به مقدار لازم
حریره سیر و حریره زنجبیل با هم ۱ قاشق مربا خری
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذا خوری
مرغ ۴۰۰ گرم
سیب زمینی ۲ عدد
ماست پرچرب ۳ قاشق غذا خوری

طرز تهیه خورش مرغ و سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه خورش مرغ خوشمزه با سیب زمینی در ابتدای کار، یک تابه برداشته و روی حرارت قرار می دهیم. کمی روغن می ریزیم تا داغ شود. پیاز را شسته و پوست می کنیم و رنده می کنیم. سپس آن را به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله دوم

تمام ادویه ها و حریره سیر و زنجبیل را به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا عطر و بوی ادویه ها خارج شود. رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و تفت می دهیم. مرغ را به صورت تکه های کوچک مربعی در آورده و به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

سپس با پیاز ها تفت می دهیم تا رنگ مرغ عوض شود. در ادامه ماست را هم اضافه کرده و با هم سرخ می کنیم. سیب زمینی ها را شسته و پوست می کنیم. سیب زمینی ها را تکه تکه کرده و به مرغ ها اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

مقداری آب روی خورش می ریزیم به اندازه ای که روی مرغ را بگیرد. آب نباید زیاد ریخت. وقتی که آب به جوش آمد، شعله را کم کرده و می گذاریم با درب بسته مرغ ها پخته و خورش جا بیفتد. این خورش را می توان در کنار انواع برنج و کته یا نان سرو نمود.