طرز تهیه نخود پلو با گوشت ریش ریش

نخود پلو با گوشت ریش ریش , طرز تهیه نخود پلو با گوشت ریش ریش

نخود پلو با گوشت، یک غذای بی دردسر و راحت تر از چلو خورش، غذایی که در عین خوشمزگی مقوی و پر خاصیت است. غذایی که از یکی از پر خاصیت ترین حبوبات که همان نخود است، در تهیه آن استفاده می ‌شود. نخود دارای املاح، ویتامین و پروتئین های متعددی است که با این خواص، این غذا بعلاوه پروتئین گوشت قرمز، یک غذای کامل و مقوی به حساب می ‌آید که می تواند در مواقع سرماخورگی یا پرهیز غذایی به عنوان یک مکمل خوب و کمک کننده غذایی، از آن استفاده کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نخود پلو با گوشت ریش ریش در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوسفندی۳۵۰ گرم
نخود۱ پیمانه
پیاز بزرگ۲ عدد
روغنبه میزان لازم
نمک و فلفل سیاه و ادویه کاریبه میزان لازم
پودر زعفراننصف قاشق چای خوری
دارچینبه مقدار لازم
کشمشنصف پیمانه
رب انار ملس۲ قاشق غذا خوری
برنج۳ پیمانه

طرز تهیه نخود پلو با گوشت ریش ریش

مرحله اول

برای تهیه نخود پلوی خوشمزه با گوشت ریش ریش در ابتدای کار، نخود را از شب قبل خیس می ‌کنیم و چندبار آب آن را عوض کرده و با کمی آب درون یک قابلمه می ریزیم و آبپز می‌ کنیم. وقتی که کامل پخت، آن را درون آبکش ریخته و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

گوشت گوسفندی را با ادویجات و یک پیاز درون قابلمه می ریزیم. کمی آب اضافه کرده و روی حرارت قرار می دهیم تا بپزد. می توان از زودپز نیز برای این کار استفاده کرد. وقتی که گوشت کامل پخت، آن را از قابلمه خارج کرده و ریش‌ریش می‌ کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله یکی دیگر از پیاز ها را شسته و پوست می کنیم. سپس به صورت خلالی خرد می کنیم. یک تابه را روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس پیاز ها را به آن اضافه کرده و در ابتدای کار بدون روغن تفت می دهیم تا رنگ آن عوض شود.

مرحله چهارم

بعد روغن را به آن اضافه کرده و سرخ می‌ کنیم و گوشت ریش‌ریش شده را به پیاز اضافه می ‌کنیم. نمک، فلفل سیاه، ادویه کاری، پودر زعفران و دارچین را به آن اضافه کرده و با هم تفت می‌دهیم تا گوشت خوب طعم‌دار و سرخ شود.

مرحله پنجم

سپس نخود و کشمش را هم به آن اضافه می‌ کنیم و کمی تفت می‌ دهیم. نباید کشمش زیاد سرخ شود چون سریع می‌ سوزد. حالا رب انار ملس را به آن اضافه کرده و یک ملاقه آب گوشت هم اضافه می‌ کنیم تا خوب باهم مخلوط و طعم‌دار شوند.

مرحله ششم

برنج را که یک ساعت قبل خیس کرده ایم، درون قابلمه آب جوش می ریزیم و می گذاریم تا نیم پز شود. سپس آن را آبکش کرده و درون یک قابلمه می ریزیم و با کمی روغن و حرارت کم دم می کنیم. وقتی که برنج دم کشید، هنگام سرو با مواد مخلوط کرده و سرو می کنیم.