طرز تهیه اسکالوپ سیب زمینی

اسکالوپ سیب زمینی , طرز تهیه اسکالوپ سیب زمینی , دستور پخت اسکالوپ سیب زمینی

اسکالوپ رولت سیب زمینی یکی از انواع غذا های مجلسی بین المللی است که می توان از آن به عنوان پیش غذا هم استفاده کرد. اسکالوپ به روش ‌های گوناگونی تهیه می ‌شود. اسکالوپ رولت سیب زمینی ایده ای جالب برای تهیه فینگر فود مهمانی های رسمی و جشن تولد هاست. این غذای خوشمزه بدون گوشت است و تهیه آن راحت است. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه اسکالوپ سیب زمینی در ادامه با سایت آموزش چی شی همراه باشید.

مواد لازم اسکالوپ سیب زمینی
سیب زمینی حلقه شده۸ عدد
پنیر پارمزان رنده شده۲ پیمانه
پنیر خامه ای۲۰۰ گرم
نمک۱ قاشق چای خوری
فللفنصف قاشق چای خوری
روغن زیتون۲ قاشق غذا خوری
اسفناج خرد شده۶ پیمانه معادل ۲۴۰ گرم
سوسیس کوکتل حلقه شده۸ عدد
پنیر پیتزا۲ پیمانه
جعفری خرد شده۱ قاشق غذا خوری
روغنبه مقدار لازم

طرز تهیه اسکالوپ سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه اسکالوپ خوشمزه و مخصوص رولتی با سیب زمینی در ابتدا، سیب زمینی ها را شسته و پوست گرفته و حلقه ای برش می ‌زنیم. کف سینی فر را کاغذ روغنی می ‌اندازیم و پنیر پارمزان را روی آن می ‌پاشیم.

مرحله دوم

در این مرحله سیب زمینی های حلقه شده را کف سینی می ‌چینیم و ۳۰ دقیقه در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می ‌دهیم. در ادامه یک تابه را با کمی روغن زیتون روی حرارت می گذاریم تا داغ شود.

مرحله سوم

اسفناج های شسته و ساطوری شده را در آن می ریزیم و تفت می‌ دهیم. وقتی که اسفناج ها تفت خورد، از روی حرارت بر می داریم و سپس پنیر خامه ای را به آن، اضافه می ‌کنیم و بعد نمک و فلفل را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مواد را به خوبی ترکیب می کنیم. در ادامه سیب زمینی ها را از فر بیرون آورده و به ترتیب نصف پنیر پیتزا، ترکیب اسفناج، سوسیس های حلقه شده، نصف دیگر پنیر پیتزا و جعفری را روی سیب زمینی ها پخش می ‌کنیم‌.

مرحله پنجم

مجدد، ۱۵ دقیقه در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می ‌دهیم. تا اسفناج و پنیر پیتزا پخته شود. و در آخرین مرحله آن را رول کرده و برش می ‌زنیم. برش ها را به صورت تک نفره انجام می دهیم تا به عنوان فینگر فود نیز بتوان از آن استفاده کرد.