طرز تهیه خوراک تره فرنگی

خوراک تره فرنگی , طرز تهیه خوراک تره فرنگی , دستور پخت خوراک تره فرنگی

خوراک گوشت، یکی از غذاهای خوشمزه است که هر سلیقه ‌ای با آن کنار می ‌آید.  انواع مختلفی از این خوراک وجود دارد، از جمله خوراک تره فرنگی که با گوشت چرخ کرده و تره فرنگی و سبزیجات دیگر مانند سیب زمینی و هویج تهیه می شود. این خوراک به دلیل وجود تره فرنگی بسیار مقوی و مفید است و باعث افزایش آنتی بادی و بالا بردن ایمنی بدن می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک تره فرنگی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم خوراک تره فرنگی
گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
زردچوبه و پاپریکا به مقدار لازم
پودر سیر به مقدار لازم
روغن زیتون به مقدار لازم
تره فرنگی ۳۰۰ گرم
سیب زمینی ۲ عدد
عصاره سبزیجات ۱ عدد

طرز تهیه خوراک تره فرنگی

مرحله اول

برای تهیه خوراک خوشمزه با تره فرنگی در ابتدای کار، پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس آن را با رنده ریز رنده می کنیم. در ادامه یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم و پیاز رنده شده را به همراه گوشت چرخ کرده به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله مقداری نمک و فلفل سیاه و زردچوبه و پاپریکا و پودر سیر به کاسه اضافه می کنیم، سپس مواد را به خوبی ورز می دهیم تا کاملا یکدست شوند. یک قابلمه را با کمی روغن زیتون روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود.

مرحله سوم

سپس گوشت را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم.  بعد از این که گوشت تفت خورد، به آن تره فرنگی خرد شده را اضافه کرده و تفت می دهیم. عصاره سبزیجات و نمک و فلفل سیاه را هم اضافه می کنیم. هویج ها را شسته و خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

سپس حدود ۳ تا ۴ لیوان آب جوش اضافه کرده و حدود ۴ قاشق غذا خوری روغن زیتون نیز می ریزیم و درب قابلمه را بسته و می گذاریم با شعله ملایم حدود نیم ساعت بپزد. وقتی که مواد پخته شدند، سیب زمینی ها را شسته و پوست می کنیم.

مرحله پنجم

سپس به صورت نگینی خرد می کنیم و به خوراک اضافه می کنیم و می گذاریم ۲۰ دقیقه دیگر بپزد تا کاملا مواد جا بیفتد. نکته مهم این غذا روغن زیتون آن است که باید از روغن زیتون سبز پخته شود و در طعم خوراک خیلی موثر است.