طرز تهیه ماکارونی با سس دودی

ماکارونی با سس دودی , طرز تهیه ماکارونی با سس دودی , دستور پخت ماکارونی با سس دودی

پاستا یکی از محبوب‌ترین و البته سریع‌ترین غذاهای ایتالیایی است که با انواع سس‌ها آماده می‌ شود. ماکارونی با سس دودی طعمی لذیذ و متفاوت نسبت به سایر پاستاها دارد و بسیار محبوب است. سس دودی، یک سس ساده است که با گوجه و سیر و پیاز تهیه می شود. این سس از گوجه و پیاز کبابی تهیه می شود که طعم دودی را به ماکارونی می دهد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ماکارونی با سس دودی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوجه فرنگی ۲ عدد
پیاز ۲ عدد
ماکارونی ۱ عدد
سیر ۲ حبه
فلفل ترکی یک هشتم قاشق چای خوری
فلفل سیاه ۱ پنس
نمک ۱ قاشق چای خوری
آویشن نصف قاشق چای خوری
عصاره مرغ ۱ عدد
لیمو ۱ عدد
سس باربیکیو نصف پیمانه
پنیر پارمزان ۱۰۰ گرم
روغن یک چهارم پیمانه
ریحان خرد شده ۷۰ تا ۱۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی ۲ تا ۳ قاشق غذا خوری
ماکارونی ۱ بسته

طرز تهیه ماکارونی با سس دودی

مرحله اول

برای تهیه ماکارونی خوشمزه با سس دودی در ابتدای کار، یک قابلمه را با مقداری آب روی حرارت قرار می دهیم تا جوش آید. سپس پاستا یا ماکارونی را به آن اضافه کرده و حدود ۸ تا ۱۰ دقیقه زمان می دهیم تا پخته شود.

مرحله دوم

سپس آن را آبکش می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس آن را از وسط نصف می کنیم. یک تابه را چرب کرده و روی حرارت قرار داده و پیاز نصف شده را درون آن سرخ می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله وقتی پیاز طلایی شد از تابه خارج می کنیم. سپس گوجه ها را نصف کرده و آن ها را هم درون تابه سرخ می کنیم تا مانند گوجه کبابی شود. می توان پیاز و گوجه ها را با منقل یا روی گاز، کبابی کرد.

مرحله چهارم

پیاز و گوجه ها را با پاقو خرد کرده و درون غذا ساز یا مخلوط کن می ریزیم تا پوره شود. پیاز دیگری را شسته و پوست کنده و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. یک تابه را با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود.

مرحله پنجم

پیازهای خرد شده را درون تابه تفت می دهیم تا پیاز سبک شود. سپس پیاز رنده شده و رب گوجه فرنگی را به آن اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم. به تابه مخلوط گوجه و پیاز دودی را اضافه کرده و با مواد مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

سپس فلفل ترکی و فلفل سیاه و آویشن و عصاره مرغ را به آن اضافه کرده و با هم ترکیب می کنیم و زمان می دهیم تا با هم بجوشد. بعد از مدت کمی از روی حرارت برداشته و به آن آب لیمو ترش اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

آب لیمو نباید حرارت ببیند. سس باربیکیو را هم اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم. وقتی که سس آماده شد، پاستا آبکش شده را به مخلوط سس اضافه کرده و در نهایت روی آن کمی آویشن و پنیر پارمزان رنده شده می ریزیم و سرو می کنیم.