طرز تهیه املت کرکی

املت کرکی , طرز تهیه املت کرکی , دستور پخت املت کرکی

املت کرکی داستان‌ جالب مادر مهربانی است که با فرزندش در فقر زندگی می‌کرد. یک روز کودک گرسنه می ‌شود و از مادر می‌خواهد برایش غذا درست کند. مادر در یخچال نگاه می‌کند و متوجه می‌شود که جز یک تخم‌ مرغ چیزی نمانده است. مادر اگرچه فقیر بود اما در آشپزی هنرمند بود. او دلش نمی‌خواست کودکش گرسنگی بکشد. فکری به سرش زد و زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کرد و آنقدر با همزن دستی زد تا سفیده ها پف کرد و زرده ها حجمش زیاد شد و شروع به درست کردن املت کرد. فرزندش از غذای جدید خیلی خوشش آمد و آن قدر خورد که دیگر جا نداشت و غذا اضافه آمد. مادر هم توانست سیر شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه املت کرکی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم املت کرکی
زرده تخم مرغ ۳ عدد
سفیده تخم مرغ ۵ عدد
نمک یک هشتم قاشق چای خوری
فلفل سفید یک هشتم قاشق چای خوری
پیازچه خرد شده ۱ قاشق چای خوری
جعفری خرد شده ۱ قاشق چای خوری
کره ۲۵ گرم

طرز تهیه املت کرکی

مرحله اول

برای تهیه املت خوشمزه و مخصوص به روش کرکی در ابتدای کار، سفیده و زرده را در ظرف های جدا گانه می ریزیم. سپس با همزن دستی آن قدر می زنیم تا سفیده ها پف کند و زرده ها کرم رنگ و حجیم شود.

مرحله دوم

سپس آنها را به آرامی با هم مخلوط می ‌کنیم و داخل تابه نچسب بدون اضافه کردن روغن و کره، می ‌ریزیم و درب تابه را می ‌بندیم. در ادامه به مدت ۵ دقیقه بعد ۲۵ گرم کره را نصف کرده و زیر املت قرار می‌ دهیم.

مرحله سوم

سپس درب تابه را مجدد می ‌بندیم تا کاملاً پخته شود. قبل از سرو روی املت فلفل، نمک و کمی جعفری خرد شده می ‌پاشیم. بلافاصله املت را تا می ‌زنیم و روی آن پیازچه خرد شده می‌ ریزیم. سپس در ظرف مناسب سرو می کنیم.