طرز تهیه کتلت حبوبات

کتلت حبوبات , طرز تهیه کتلت حبوبات , دستور پخت کتلت حبوبات

کتلت از خانواده کوکو و شامی است که با ترکیب گوشت چرخ کرده و سبزیجات مختلف آماده می شود. درکتلت بعد از ترکیب مواد و سبزیجات خرد شده، در روغن سرخ می شود و در کنار گوجه و خیار شور و انواع نان سرو می شود. کتلت حبوبات، یکی از انواع این کتلت ها است که بدون گوشت و تنها با حبوبات تهیه می شود. حبوبات برای رشد و سلامتی مفید است از این رو می توان این کتلت را جایگزین پروتئین گوشت کرد. این کتلت بسیار خوشمزه را می توان به راحتی تهیه و سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت حبوبات در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کتلت حبوبات
لوبیا چیتی ۱۰۰ گرم
ماش ۱۰۰ گرم
نخود ۱۰۰ گرم
پوره جعفری ۵۰ گرم
تخم مرغ ۳ عدد
پیاز رنده شده ۱ عدد
فلفل سیاه ۱ قاشق چای خوری
نمک به میزان لازم
دارچین نصف قاشق چای خوری
نعنا خشک ۱ قاشق غذا خوری
روغن حیوانی یا روغن زیتون به میزان لازم
پودر سیر ۱ قاشق غذا خوری
زردچوبه ۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه کتلت حبوبات

مرحله اول

برای تهیه کتلت خوشمزه و مخصوص حبوبات در ابتدای کار، نخود و لوبیا و ماش را جدا گانه شسته و هر کدام را با مقداری آب ولرم یک شب قبل خیس می کنیم تا نفخ آن گرفته شود. نخود را با آب خودش می ریزیم داخل قابلمه و می پزیم.

مرحله دوم

در این مرحله لوبیا و ماش را هم جداگانه با آب جدید درون قابلمه ریخته و با حرارت متوسط می پزیم. در ادامه جعفری ها را شسته و به صورت ساطوری خرد می کنیم. حبوبات را بعد از پخت آبکش کرده و درون غذا ساز می ریزیم.

مرحله سوم

جعفری ها و پیاز رنده و آب گرفته شده را هم اضافه کرده و در آخر ادویه ها و نمک و تخم مرغ ها را به آن اضافه می کنیم و مخلوط و پوره می کنیم تا یکدست شود. سپس یک تابه را با مقداری روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود.

مرحله چهارم

سپس کتلت ها را به شکل دلخواه در آورده و سرخ می کنیم. بعد از این که یک طرف کتلت ها پخته و برشته شد، آن را برگردانده و طرف دیگر آن را سرخ می کنیم و در ظرف مورد نظر در کنار برش های گوجه و جعفری تازه و نان، سرو می کنیم.