طرز تهیه حلوا ارده

طرز تهیه حلوا ارده بروجرد در منزل شکری مجلسی کنجدی با شیره خرما با شیره انگور روش تولید با عسل چگونه درست میشود

حلوا ارده یکی از انواع دسرهای قدیمی و سنتی ایرانی است که امروزه بیشتر به عنوان صبحانه سرو می شود. این حلوای خوشمزه را معمولا به همراه کره سرو می کنند، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوا ارده در ادامه با چی شی همراه باشید.

مواد لازم حلوا ارده
ارده ۱ پیمانه
شیرخشک قنادی ۱ و ½ پیمانه
پودر قند ۱ و ½ پیمانه

طرز تهیه حلوا ارده

مرحله اول

ابتدا ارده را به همراه پودر قند و شیر خشک داخل یک کاسه مناسب می ریزیم (این شیر خشک را می توانید از قنادی ها یا فروشگاه های لوازم قنادی تهیه کنید) و به حدی ورز می دهیم که مواد یکدست و با هم مخلوط شوند.

مرحله دوم

توجه داشته باشید که به هیچ وجه نباید مواد را بیش از حد مخلوط کنیم، فقط در حدی که یکدست شوند. حالا داخل یک قالب مناسب را با کیسه فریزر یا سلفون پوشش می دهیم و مواد را داخل قالب می ریزیم و فشرده می کنیم.

مرحله سوم

فشرده سازی مواد بسیار مهم است چون اگر به خوبی فشرده نشود حلوا ارده از هم باز می شود. پس از اینکه مواد را با دست به خوبی فشرده کردیم یک سلفون یا پلاستیک فریزر روی مواد می کشیم و درب ظرف را می بندیم.

مرحله چهارم

حالا ظرف حاوی مواد را به مدت ۶ تا ۸ ساعت داخل فریزر قرار می دهیم تا آماده شود. پس از اینکه حلوا شکری آماده شد آنرا به قطعات دلخواه برش می زنیم و با خلال پسته، کنجد و یا هر چیز دیگری به سلیقه خود تزیین می کنیم.

نکات طرز تهیه حلوا ارده

شل شدن حلوا ارده

مواد موجود در دستور بالا کاملا تست شده می باشند و اگر مواد را کم یا زیاد کنید ممکن است حلوای شما سفت یا شل شود. یکی از مهم ترین نکاتی که باعث شل شدن حلوا می شود این است که مقدار ارده را بیشتر از اندازه گفته شده گرفته باشیم.