🌟 اجتماعی

کم‌کاری دولت اصلاحات برای واگذاری ۲۳ فعالیت اجرایی به شورا‌ها

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران در جلسه علنی شورای شهر اظهار کرد: بیست و یک سال پیش دولت اصلاحات نسبت به اجرای فصل هفتم قانون اساسی همت کرد و پنج دوره سپری شد. قراربود دولت ۲۳ فعالیت اجرایی را به شوراها و مدیریت شهری واگذار کند که هنوز انجام نشده ومعلوم است که موازی کاری و اتلاف منابع و عدم کارآمدی و بخشی از نارضایتی‌ها ناشی از تاخیر در تحقق مدیریت یکپارچه شهری و مسیری گریز ناپذیر است.

وی ادامه داد: این اقدام هرچه دیرتر انجام شود هزینه بیشتری به منایع عمومی تحمیل وفرصت‌های بسیاری ازدست میرود؛ معلوم است که حضور این جمعیت گسترده درهدایت امور و برنامه ریزی و نظارت بر اداره شهر و روستا چه اهمیتی دارد و دانش و تجربه انبوه آنان در توسعه دموکراسی و نهادینه شدن برنامه ریزی و سلامت اداری و مبارزه با رانت و فساد فراتر از تصور و بالاتر از سطح موجود در نهاد‌های دیوانسالاری رسمی است.

عضو شورای شهر تهران گفت: مزیت‌های شوراها در توسعه شهر و روستا و خدمت به مردم آنقدر زیاد است که بتواند برخی کاستی‌ها را که نسبت به سایر بخش‌ها  و نهاد‌ها کمتر است را پوشش دهد.

در حال تکمیل…

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *