طرز تهیه شربت پرتقال

طرز تهیه شربت پرتقال برای کیک نی نی سایت تلخی شربت پرتقال سن ایچ تهیه نکتار پرتقال

شربت پرتقال یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در سراسر جهان است و به عنوان یک نوشیدنی بین المللی شناخته می شود. از این شربت خوشمزه و خوشرنگ می توانید برای پذیرایی در مهمانی ها و مجالس خود استفاده کنید، برای مشاهده آموزش طرز تهیه شربت پرتقال در ادامه با چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۱۰ نفر
آب پرتقال ۲ پیمانه
شکر ۲ پیمانه
آب ۲ پیمانه
پوست پرتقال ۱ عدد

دستور تهیه شربت پرتقال

مرحله اول

ابتدا آب را به همراه شکر داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید. پس از اینکه آب به جوش آمد حرارت را ملایم می کنیم و صبر می کنیم تا شربت به غلظتی شهد مانند برسد.

مرحله دوم

غلظت شربت باید طوری باشد که زمانی که یک قاشق از شربت را از بالا داخل قابلمه می ریزیم به سرعت خالی نشود و کمی کشدار باشد. پس از اینکه شربت اماده شد آنرا از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم تا ولرم شود.

مرحله سوم

برای داشتن دو پیمانه آب پرتقال حدودا یک کیلوگرم پرتقال آبدار نیاز است. پس از اینکه آب پرتقال ها را گرفتیم باید آنرا با یک پارچه تمیز یا توری ریز صاف کنیم. در ادامه شربت و آب پرتقال را با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله پوست پرتقال را با رنده ریز رنده می کنیم و به مخلوط آب پرتقال و شربت اضافه می کنیم. شربت ما آماده است، حالا نسبت به ذائقه خود یک ششم یا یک پنجم لیوان ها را با شربت پرتقال و باقی را با آب یخ پر می کنیم و پس از مخلوط کردن سرو می کنیم.

نکات طرز تهیه شربت پرتقال

شربت پرتقال برای کیک

از این شربت برای نرم کردن و طعم دادن به انواع کیک های تولد و خانگی هم می توانید استفاده کنید. البته به دلیل اینکه غلظت این شربت خیلی زیاد است بهتر است آنرا با مقداری آب رقیق کنید سپس برای خیس کردن کیک استفاده کنید.