طرز تهیه اسموتی هندوانه

اسموتی هندوانه , طرز تهیه اسموتی هندوانه , دستور اسموتی هندوانه ساده و نعناع با شیر و بستنی و توت فرنگی با خامه با نعنا و لیمو

اسموتی یک نوشیدنی فوق‌العاده‌ مقوی است که از ترکیب میوه ‌های تازه تهیه می‌ شود. در واقع اجزای میوه را به حالت طبیعی می ‌شکنند تا به یک نوشیدنی ایده‌آل تبدیل شود. باید در نظر داشت اسموتی همانند آبمیوه آبکی نیست و بافت دارد. بافت اسموتی کاملا نرم و نوشیدن آن لذت‌بخش است. تهیه‌ی اسموتی خیلی راحت است و کاملا سلیقه‌ای است. می‌توان هر ترکیبی را به آن اضافه کرد، مثل: گیاهان، سبزیجات، میوه‌ ها، دانه و مغز ها، ادویه‌ ها و … اسموتی هندوانه یک نوشیدنی خنک است که در رفع عطش ناشی از گرمای هوا تاثیر زیادی دارد که در ترکیب با میوه هایی همچون انبه و موز طعم جذابی دارد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه اسموتی هندوانه در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
هندوانه نصف ۱ عدد متوسط
انبه ۲ عدد
موز ۲ عدد
لیمو نصف ۱ عدد
آب انبه ۲ لیوان
آب هندوانه نصف لیوان

طرز تهیه اسموتی هندوانه

مرحله اول

برای تهیه اسموتی مخصوص و خوشمزه هندوانه تمامی میوه ها را درون فریزر می گذاریم تا به خوبی فریز شود. سپس از فریزر در آورده و هندوانه را برش‌های کوچکی می ‌زنیم و مجددا داخل فریزر می ‌گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله بعد پوست انبه ها را به دقت جدا می‌ کنیم، سپس به همراه موز ها داخل فریزر قرار می ‌دهیم تا کاملاً یخ بزند. بعد از موز و انبه نوبت آب انبه است که آن را هم داخل فریزر می‌گذاریم تا ان نیز یخ بزند.

مرحله سوم

حالا وقت درست کردن اسموتی است. برای این منظور ابتدا برای لایه اول، آب هندوانه را به همراه هندوانه یخ زده و نصف لیموی تازه ۲ الی ۳ دقیقه در مخلوط کن یا میکسر می ریزیم و به خوبی میکس می ‌کنیم.

مرحله چهارم

برای لایه دوم فقط کافی است انبه را به همراه موز یخ زده و آب انبه که از قبل در داخل فریزر گذاشته ایم و یخ زده، را ۳ تا ۴ دقیقه با دور کند میکس کنیم تا کاملا به شکل پوره در بیاید، این کار باعث زیباتر شدن اسموتی می شود.

مرحله پنجم

حالا این ترکیب زرد و جذاب را روی لایه اول می ‌ریزیم و با یک برش هندوانه تزیین می ‌کنیم. در صورت تمایل می توانیم به دلخواه موز و انبه را از مواد لازم حذف کنیم و از بستنی، نعناع، شیر، لیمو ترش و … در کنار هندوانه استفاده کنیم.