طرز تهیه خورش گوشت و قارچ

طرز تهیه خورش گوشت و قارچ , دستور پخت خورش گوشت و قارچ

این خورش، یک خورش ساده و راحت است که زمان زیادی برای پخت نیاز ندارد و از گوشت چرخ کرده و قارچ و سبزیجات دیگر تهیه می شود. این خورش را می توان با هر نوع گوشتی تهیه کرد اما در این دستور با گوشت چرخ کرده تهیه می کنند. از آن جا که گوشت چرخ کرده زمان زیادی برای پخت لازم ندارد، این خورش سریع آماده می شود و در کنار انواع برنج طبخ و سرو می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش گوشت و قارچ در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده ۱۵۰ گرم
پیاز ۲ عدد
آرد ۱ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل قرمز و فلفل پاپریکا به مقدار لازم
تخم مرغ ۱ عدد
سیر ۲ حبه
فلفل دلمه ای کوچک ۱ عدد
قارچ ۲۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی کمی
گوجه ۲ عدد

طرز تهیه خورش گوشت و قارچ

 

مرحله اول

برای تهیه خورش خوشمزه با گوشت و مرغ در ابتدای کار، یک عدد پیاز را رنده می کنیم. سپس درون یک کاسه می ریزیم. گوشت چرخ کرده و آرد و نمک و فلفل و تخم مرغ را به آن اضافه کرده و با دست ورز می دهیم تا حالت چسبندگی پیدا کند.

مرحله دوم

در این مرحله نیم ساعت درون یخچال می گذاریم تا استراحت کند و مزه ها به خورد هم برود. در ادامه پیاز باقی مانده را شسته و پوست می کنیم. سپس یک تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود.

مرحله سوم

پیاز ها را به روغن داغ اضافه کرده و تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود. در ادامه فلفل دلمه ای را ریز خرد کرده و به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم. یک قابلمه را آب کرده و روی حرارت قرار می دهیم تا بجوش آید.

مرحله چهارم

سپس گوجه فرنگی ها را شسته و یک بعلاوه با چاقو روی پوست آن ایجاد می کنیم و درون آب جوش می اندازیم و ۵ دقیقه زمان می دهیم تا به طور کامل بجوشد. سپس درون آب یخ می گذاریم تا پوست گوجه ها ور آید.

مرحله پنجم

با نوک چاقو، پوست گوجه ها را می گیریم و به صورت نگینی خرد می کنیم. قارچ ها را شسته و خرد می کنیم. سپس وقتی که فلفل دلمه ای ها تفت خورد، قارچ ها را اضافه کرده و تفت می دهیم.  وقتی که قارچ ها تفت خورد،

مرحله ششم

رب گوجه فرنگی و نمک و فلفل پاپریکا را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم. در این مرحله گوجه خرد شده را به آن اضافه کرده و یک لیوان آب نیز اضافه می کنیم و می گذاریم تا بجوشد و بپزد. یک تابه دیگر برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله هفتم

گوشت ها را به صورت قلقلی در می آوریم. و درون روغن داغ سرخ می کنیم. وقتی که آب خورش به نصف رسید قلقلی ها را به آن اضاقه کرده و اجازه می دهیم حدود ۱۰ دقیقه دیگر بپزد. سپس آن را در ظرف مناسب ریخته و با برنج سرو می کنیم.