طرز تهیه سس مرینت مرغ

سس مرینت مرغ , طرز تهیه سس مرینت مرغ , دستور تهیه سس مرینت مرغ

سس یکی از مهم ترین چاشنی هایی است که در تهیه غذا و سرو آن به ما کمک می کند. سس ها بیشتر برای روی غذا و روی سالاد مورد استفاده قرار می گیرند. برای تهیه مرغ و جوجه کباب از سس ها و مواد مختلف برای مزه دار و مرینیت کردن مرغ استفاده می شود. یکی از این سس ها را در دستور زیر بیان می کنیم. این سس باث سبک و خوشمزه شدن مرغ می شود. خواباندن مرغ در شیر نیز علاوه بر این که بوی بد مرغ را می گیرد، بافت آن را ملایم و طعم خوبی به مرغ می دهد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سس مرینت مرغ در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم سس مرینت مرغ
مرغ ۴ عدد ران
شیر ۲ فنجان
ماست ۴ قاشق غذا خوری
سس مایونز ۲ قاشق غذا خوری
عسل ۱ قاشق غذا خوری
لیمو ۱ قاشق غذا خوری
روغن نباتی ۴٫۵ قاشق غذا خوری
چیلی و فلفل سیاه و آویشن و زردچوبه ۱ قاشق چای خوری از هر کدام
فلفل قرمز آسیاب شده ۱ قاشق چای خوری
نمک ۲ قاشق چای خوری
سیب زمینی ۶ عدد
آویشن ۱ قاشق چای خوری
روغن مایع به مقدار لازم

طرز تهیه سس مرینت مرغ

مرحله اول

برای تهیه سس خوشمزه برای طعم دار کردن گوشت مرغ در ابتدای کار، مرغ ها را شسته و روی آن شیارهایی ایجاد می کنیم. بهتر است مرغ ها با پوست باشد. سپس درون یک کاسه می ریزیم. شیر را به آن اضافه کرده و روی آن را سلفون می کشیم.

مرحله دوم

سپس درون یخچال می گذاریم تا استراحت کند. سیب زمینی ها را شسته و پوست می کنیم و درشت درشت خرد می کنیم. درون یک کاسه می ریزیم. آویشن و ۱ قاشق چای خوری نمک به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا سیب زمینی ها کامل مزه دار شود.

مرحله سوم

یک کاسه برداشته و ماست و سس مایونز و عسل و آبلیمو را درون آن می ریزیم و مخلوط می کنیم تا یکدست شود. سپس روغن و ادویه ها و فلفل قرمز را به آن اضافه می کنیم. ۱ قاشق چای خوری نمک نیز اضافه کرده و هم می زنیم تا یکدست شود.

مرحله چهارم

در این مرحله مرغ ها را از شیر خارج کرده و یکی یکی درون سسر قرار می دهیم و با فرچه روی مرغ ها را به سس آغشته می کنیم. کف سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم. سپس کف آن را با روغن مایع چرب می کنیم.

مرحله پنجم

سپس مرغ ها و سیب زمینی ها را کنار هم درون سینی می چینیم. در ادامه درون فری که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم شده است قرار می دهیم تا مرغ ها پخته و برشته شود. سپس در ظرف مناسب سرو می کنیم.