طرز تهیه کباب پیچ

طرز تهیه کباب پیچ , دستور پخت کباب پیچی

کباب جزو غذا های محبوب است و کباب پیچ، کباب چنجه، کباب لقمه ای و کباب سلطانی هم دیگر روش های رایج برای پخت کباب هستند. کباب پیچ جزو غذاهای ایرانی خوشمزه و لذیذ می باشد و می توان این نوع کباب را در منزل درست کرد و از طعم عالی آن لذت برد.می توان از این غذا برای مهمانی ها هم استفاده کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب پیچ در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کباب پیچ
گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
پرده سیرابی ۲ عدد
نمک و فلفل سیاه ۱ قاشق چای خوری
فلفل قرمز ۱ قاشق چای خوری
پیاز ۱ عدد
مواد لازم برای سس
گوجه فرنگی ۶ عدد
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
روغن زیتون ۲ قاشق غذا خوری
سیر ۱ حبه

طرز تهیه کباب پیچ

مرحله اول

برای تهیه کباب خوشمزه پیچی در ابتدای کار، گوشت چرخ کرده را داخل ظرفی می ریزیم. پیاز را شسته و پوست می کنیم و رنده می کنیم. سپس آب آن را می گیریم و به گوشت اضافه می‌کنیم. نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز را به گوشت اضافه می کنیم.

مرحله دوم

سپس خوب ورز می دهیم تا مواد با هم مخلوط و مزه دار شوند. پرده سیرابی را کاملا باز می کنیم و به شکل مستطیل برش می‌زنیم و چانه گوشت پنجاه گرمی را می گیریم و گوشت را روی پرده خوب پهن می کنیم. بعد از پهن کردن آن را رول می کنیم.

مرحله سوم

ابتدا گوشت را به حالت رول در می آوریم. بعد آن را برش دو سانتی متری می زنیم و رول ها را با دو عدد سیخ چوبی به سیخ می کشیدم و به مدت نیم ساعت درون یخچال قرار می دهیم، تا چربی گوشت کامل خودش را بگیرد.

مرحله چهارم

سپس تابه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم و کباب ها را درون آن می چینیم تا گریل شود. هر طرف حدود ده دقیقه زمان می برد تا کباب شود. وقتی یک طرف آن کباب شد بر می‌گردانیم تا طرف دیگر هم کباب شود. در این مرحله سس را تهیه می کنیم.

مرحله پنجم

برای این کار، گوجه فرنگی ها را شسته و در دستگاه غذا ساز یا مخلوط کن می ریزیم تا به صورت کاملا یکدست پوره شود. در ادامه یک تابه مناسب برداشته و کمی روغن زیتون داخل ان می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود.

مرحله ششم

در این مرحله گوجه فرنگی پوره شده را درون آن می ریزیم. سپس رب گوجه فرنگی و سیر رنده شده و نمک و فلفل سیاه را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا آب گوجه ها کشیده شود و سس غلیظ شود. برنج را به صورت کته زعفرانی تهیه می کنیم.

مرحله هفتم

سپس در ظرف مناسی سرو می کنیم. کباب های گریل شده را به همراه برش لیمو و سس گوجه تهیه شده در مرحله قبل و چند برگ ریحان درون ظرف مناسب سرو می کنیم. این غذای بسیار خوشمزه را می توان در خانه و برای مهمان ها نیز تهیه و سرو نمود.