طرز تهیه ساندویچ بادمجان و مرغ

طرز تهیه ساندویچ بادمجان و مرغ , دستور پخت ساندویچ بادمجان و مرغ

ساندویچ بادمجان یکی از ساندویچ های نوستالژیک ما می باشد که بسیار ساده و خوشمزه است و برای افراد گیاه خوار نیز بسیار مناسب است. ساندویچ بادمجان در سراسر دنیا محبوب است. برای تهیه این ساندویچ نیازی به گوشت و مرغ نیست و به دلخواه می توان داخل این ساندویچ پنیر گودا یا ورقه ای استفاده کرد. ساندویچ بادمجان بسیار مقوی و مفید است، زیرا بسیار کم کالری بوده و برای افراد در رژیم غذایی بسیار مناسب است. می توان از نان همبرگر یا نان ساندویچی یا حتی لواش نیز این غذای خوشمزه را تهیه کرد. ساندویچ بادمجان یک وعده غذایی کامل است که می توان برای وعده نهار یا شام تهیه شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ساندویچ بادمجان و مرغ در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم ساندویچ بادمجان و مرغ
پیاز۳ عدد
سینه مرغ۱ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
پاپریکا و پودر سیربه مقدار لازم
روغن۱ قاشق غذا خوری
بادمجان۲ الی ۳ عدد
پنیر چدار یا گودابه مقدار لازم
مواد لازم برای برای سس بشامل
روغن۲ قاشق غذا خوری
آرد گندم۲ قاشق غذا خوری
شیر۱ لیوان
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
آویشنبه مقدار لازم

طرز تهیه ساندویچ بادمجان و مرغ

مرحله اول

با موادی که داریم می توانیم حدود ۵ ساندویچ درست کنیم. برای تهیه ساندویچ خوشمزه با بادمجان و مرغ در ابتدای کار، پیاز ها را شسته و پوست می کنیم و به صورت خلالی خرد می کنیم. سپس یک تابه برداشته و روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود.

مرحله دوم

روغن درون آن می ریزیم و پیاز ها را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا کاراملی شود. در ادامه سینه کامل مرغ متوسط را به صورت نواری یکدست برش می دهیم. حالا با مقداری نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، پودر سیر و روغن مزه دار می کنیم.

مرحله سوم

توجه داشته باشید که اندازه ادویه ها بستگی به ذائقه دارد و حدود ۲۴ ساعت در یخچال استراحت می‌ دهیم. سپس آن ها را در روغن، سرخ می کنیم. در حد پخته شدن کافی است و نیاز به زیاد سرخ شدن ندارد و نباید مرغ ها خشک شود.

مرحله چهارم

بادمجان ها را حلقه ای برش می دهیم. حدود ۱۵ دقیقه در آب و نمک قرار می دهیم تا تلخی آن گرفته شود. سپس آن ها را شسته و آبکش کرده و بعد از این که در حوله آشپزخانه خشک کردیم، سرخ می کنیم. نیاز به سس بشامل سیر داریم.

مرحله پنجم

برای درست کردن سس بشامل سیر، یک قابلمه کوچک را با روغن روی حرارت قرار می دهیم. در ادامه آرد گندم را به روغن اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود. سپس شیر را به آن اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم.

مرحله ششم

نمک، فلفل سیاه، پودر آویشن و یک حبه سیر رنده شده را به آن اضافه می کنیم و کاملا هم می زنیم تا یک سس غلیظ به دست آید. همه مواد آماده است و نوبت به چیدن ساندویچ می رسد. سطح درونی نان را با سس بشامل سیر می پوشانیم.

مرحله هفتم

اگر دوست داریم کمی پنیر هم به آن اضافه می کنیم. بادمجان های سرخ شده را قرار می دهیم. پنیر چدار یا گودا، فیله های مرغ، پیاز کاراملی، کمی از سس بشامل،گوجه و اگر دوست داشتیم ریحان و دوباره روی آن پنیر می ریزیم.

مرحله هشتم

توجه داشته باشید که استفاده از پنیر سلیقه‌ای است ولی نیاز به پنیر خیلی زیاد نیست، چون خیلی سنگین می شود. می‌توانیم ساندویچ را داخل فویل بپیچیم و یا به همین شکل در فر ۱۸۰ درجه سانتی گراد، به مدت یک ربع قرار دهیم.

مرحله نهم

اگر ساندویچ به همین شکل باز هست و روی آن پنیر قرار دارد گریل را چند دقیقه کوتاه روشن می کنیم تا پنیر برشته شود. ساندویچ ها به این شکل بسیار کریسپی می شود، ولی اگر در فویل بپیچیم نرم تر می شود، و با سیب زمینی سرخ شده سرو می کنیم.