طرز تهیه هلو بو داده عسلی

طرز تهیه هلو بو داده عسلی

اگر هوس چیز های شیرین می کنید، اما می دانید که خوردن آبنبات باعث می گردد بی حال و کسل شوید، می توانید از این گزینه کم کالری و گرم استفاده کنید. هلو از میوه های محبوب بین مردم و مخصوصا کودکان است. اگر هلو با کمی عسل و دارچین بو داده شود، یک خوردنی شیرین خوشمزه درست می شود که باعث افزایش انرژی می گردد. از هلو بو داده می توان به عنوان میان وعده یا دسر استفاده نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه هلو بو داده عسلی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم هلو بو داده عسلی
هلو بزرگ رسیده۳ عدد
عسل خامیک چهارم فنجان
وانیل۱ قاشق چای خوری
دارچین آسیاب شده۱ قاشق چای خوری
میخکیک چهارم قاشق چای خوری
نمکبه مقدار کم
مواد لازم برای تزیین و سرو
ماست یونانیبه مقدار لازم
گرانولابه مقدار لازم
برگ های نعنابه مقدار لازم

طرز تهیه هلو بو داده عسلی

مرحله اول

برای تهیه هلوی خوشمزه به صورت بوداده عسلی در ابتدای کار، فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت روشن می کنیم تا به خوبی گرم شود. در ادامه در یک کاسه کوچک عسل، وانیل، دارچین، میخک و نمک را با هم مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله هلوها را از وسط با یک کارد تیز نصف می کنیم، سپس هسته هایشان را خارج می کنیم. در ادامه لهوهای خرد شده را درون ظرف پخت قرار می دهیم. توجه داشته باشید که ظرف به اندازه کافی بزرگ باشد تا همه آن ها جا بشوند.

مرحله سوم

شربت عسل را با قاشق روی هلو ها می ریزیم، هلوها را در فر از قبل گرم شده به مدت ۲۵ الی ۳۰ دقیقه با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت یا تا زمانی که طلایی و نرم شوند می پزیم. سپس از فر خارج کرده و با ماست یونانی و گرانولا و برگ نعنا تزیین می کنیم.