طرز تهیه کناک کباب

طرز تهیه کناک کباب , دستور پخت کناک کباب

کباب یکی از غذاهای اصیل ایرانی و ترکی است که در منقل، گریل یا در فر و گاهی در تابه تهیه و طبخ می شود. کباب از هر نوع ماده گوشتی مزه دار شده می تواند استفاده شود. به همین دلیل کباب های متنوعی داریم. کناک کباب یک غذای خوشمزه ترکی است که بسیار خوش طعم و شیک است و معنی آن در ترکی کباب میهمانی است و طرز تهیه راحتی دارد و از سبزیجات و گوشت تکه ای در فر تهیه می شود که به صورت لایه ای پخته و سرو می گردد. این غذا را می توان به عنوان فینگر فود یا میان وعده تک نفره، در مهمانی ها سرو نمود. برای مشاهده آموزش کمل و مرحله به مرحله طرز تهیه کناک کباب در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کناک کباب
گوشت نگینی خرد شده نیم کیلو گرم
بادمجان ۲ عدد
گوجه فرنگی ۲ عدد
فلفل سبز بلند ۲ عدد
فلفل قرمز ۱ عدد
پیاز ۱ عدد
سیب زمینی متوسط ۴ عدد
شیر ۱ فنجان
کره ۱ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل به مقدار لازم
پنیر چدار ۱۵۰ گرم
روغن به مقدار لازم

طرز تهیه کناک کباب

مرحله اول

برای تهیه کباب خوشمزه و مخصوص کناک در ابتدای کار، سیب‌زمینی‌ها را خوب می شوییم و با آب جوش، می پزیم تا نرم شوند. سپس آنها را داغ داغ پوست کنده و له می کنیم. کره و شیر را کم کم اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله بسته به نوع سیب زمینی می توانیم نسبت کره و شیر را افزایش دهیم. سپس نمک و فلفل سیاه را اضافه می کنیم. در ادامه بادمجان ها را پوست می گیریم و به ضخامت ۱ و نیم تا ۲ سانتی متر برش می‌دهیم.

مرحله سوم

سپس به مدت ۱۵ دقیقه در آب نمک خیس می کنیم تا تلخی آن گرفته شود. سپس از آب برداشته و می شوییم و کاملاً با دستمال حوله ای خشک می کنیم. بعد هر دو طرف بادمجان ها را در روغن داغ سرخ کرده و در سینی فر قرار می دهیم.

مرحله چهارم

یک تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس گوشت را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا نرم شود. پیاز ریز خرد شده را اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می‌دهیم. وقتی که پیاز ها هم سرخ شد، فلفل و گوجه خرد شده را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

سپس می پزیم نمک و فلفل و ادویه های مورد علاقه خود را هم اضافه می کنیم. این مخلوط را روی هر برش بادمجان مرتب قرار می‌دهیم. پوره را به اندازه کافی روی گوشت ها قرار می دهیم. یک برش نازک پنیر چدار را روی آن قرار می دهیم.

مرحله ششم

پس لایه ها به صورت بادمجان، مایه گوشتی، پوره سیب زمینی و پنیر چدار چیده می شود. سپس در فر با دمای ۲۰۰ درجه قرار می دهیم و می پزیم. وقتی پنیر ذوب شد و قهوه ای رنگ شد، آن را از فر درمی آوریم و گرم سرو می کنیم.