طرز تهیه مرغ با سس تایلندی

طرز تهیه مرغ با سس تایلندی , دستور پخت مرغ با سس تایلندی

مرغ تایلندی غذای ساده و در عین حال منحصر بفردی است. مرغ طعم دار شده با سس تایلندی، یک کباب آبدار و خوش‌مزه است که در سس مخصوص با طعم لیمو، سیر و عسل خوابانده شده و طعمی فوق ‌العاده دارد. برای تهیه این غذا از مواد غذایی سالم و سبزیجات متنوع و رنگارنگ استفاده می شود. در این غذای خوش طعم هم چنین از سس بادام زمینی نیز به عنوان یک چاشنی سالم و طعم دهنده می توان بهره گرفت. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ با سس تایلندی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۳ تا ۴ نفر
مرغ۳ الی ۵ تکه
روغن زیتون۴ قاشق غذا خوری
سیر۲ حبه
پیاز کوچک۱ عدد
پودر تخم گشنیز۱ قاشق چای خوری
زردچوبهنصف قاشق چای خوری
آویشن۱ قاشق چای خوری
خردل دیژون۲ قاشق چای خوری
عسلنصف قاشق غذا خوری
آب لیمو۳ قاشق غذا خوری
پوست لیمو رنده شدهنصف قاشق چای خوری
نمک و فلفلبه میزان لازم

طرز تهیه مرغ با سس تایلندی

مرحله اول

برای تهیه مرغ خوشمزه با سس تایلندی در ابتدای کار، برای تهیه سس، یک کاسه برداشته و روغن زیتون، سیر، پیاز، آب لیمو، پوست لیمو، عسل و ادویه ها (فلفل، زردچوبه، تخم گشنیز، آویشن و نمک) را با هم مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

سپس مرغ ها را به سس آغشته می کنیم و اجازه می دهیم به مدت حداقل ۲ ساعت در یخچال استراحت کند تا مزه ها به خورد مرغ برود. سپس سینی فر را با کمی روغن مایع چرب می کنیم. مرغ ها را درون سینی می چینیم.

مرحله سوم

سپس سبزیجات دلخواه را هم در اطراف آن قرار می دهیم. می توان کلا مرغ ها را درون فویل پیچید. سپس سینی فر را درون فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ الی ۲۰۰ درجه سانتی گراد به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه قرار می‌دهیم، تا بپزید.

مرحله چهارم

حدود ۳ الی ۵ دقیقه آخر، گریل فر را روشن می کنیم تا مرغ ها طلایی شود. این که جوجه ها را می توان روی منقل کبابی یا گریل کرد. همچنین می توان از جوجه گردان در فر نیز استفاده کرد اما کمی خشک می شود و بهتر است درون سینی فر با سس تایلندی طبخ شود.