طرز تهیه خوراک قفقازی

طرز تهیه خوراک قفقازی ارومیه خوشمزه با گوشت چرخ کرده

خوراک قفقازی یک خوراک بین المللی خوشمزه است که با ترکیب گوشت چرخ کرده و سبزیجات مختلف تهیه می شود. در این غذا می توان هر نوع سبزیجاتی اضافه یا کم کرد. می توان به جای گوشت چرخ کرده از سویا استفاده نمود و این غذا را برای رژیم های گیاهی آماده نمود. این خوراک بسیار خوشمزه است و می توان با نان و ماست چکیده طعم دار آن را سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک قفقازی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
هویج۳ عدد
بادمجان۲ عدد
لوبیا سبز۴ عدد
قارچ۶ عدد درشت
کدو۱ عدد درشت
نمک و فلفل و ادویهبه مقدار لازم
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه خوراک قفقازی

مرحله اول

برای تهیه خوراک خوشمزه به روش قفقازی در ابتدای کار، هویج ها را شسته و به صورت باریک و دراز به طول ۴ سانتی متر برش می زنیم. لوبیا سبز ها را هم به طول ۳ سانت برش می زنیم. یک قابلمه برداشته و هویج و لوبیا را درون آن می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله کمی آب جوش به آن اضافه کرده و کمی نمک می زنیم و روی حرارت به مدت ۲۰ دقیقه قرار می دهیم تا بپزد و نرم شود. بعد از آن، هویج و لوبیا ها را آبکش کرده و درون یک کاسه آب و یخ می ریزیم تا بلانچ لوبیا سبز انجام شود و رنگ آن تغییر پیدا نکند.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. یک تابه با کمی روغن برداشته و پیاز را درون آن می ریزیم و تفت می دهیم. وقتی که پیاز سبک و طلایی شد، گوشت را به آن اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

سپس به خوبی تفت می دهیم تا گوشت تغییر رنگ پیدا کند. سپس ادویه و نمک و فلفل را اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی ادویه نیز بلند شود. در این مرحله قارچ ها را که ورقه ای خرد کرده ایم اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله پنجم

رب گوجه هم اضافه کرده و بعد از این که کمی تفت خورد، کمی آب جوش به آن اضافه کرده و می گذاریم با حرارت ملایم بپزد و آب آن کشیده شود. سپس از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم. یک تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود.

مرحله ششم

بادمجان ها را شسته و پوست می کنیم و به صورت خلال های باریک به طول ۴ سانتی متر برش می زنیم. کمی نمک روی آن می پاشیم و کنار می گذاریم تا تلخی آن گرفته شود. در این زمان کدو ها را هم پوست می کنیم.

مرحله هفتم

سپس به صورت خلالی خرد می کنیم و در روغن تفت می دهیم. وقتی که کدو ها تفت داده شد و نرم شد، از تابه خارج کرده، بادمجان ها را شسته و به آن اضافه می کنیم و سرخ می کنیم تا بادمجان ها هم نرم شود. در ادامه یک قابلمه مناسب بر می داریم.

مرحله هشتم

سپس مایه گوشتی و سبزیجات نیم پز شده را به آن اضافه می کنیم. کمی آب جوش به آن اضافه کرده و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا پخته شود و مزه ها با هم مخلوط شود. علاوه بر آن، آب آن نیز کشیده شود و جا بیفتد. سپس درون ظرف مناسب آن را سرو می کنیم.